Železničná doprava

ZSSK vlani zaznamenala 550 incidentov, spúšťa kampaň za slušnosť vo vlakoch

V roku 2017 zaznamenala Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vo svojich vlakoch celkovo 550 rôznych incidentov.

Najčastejšie išlo o prípady čiernych pasažierov, objavil sa však aj vandalizmus, krádeže a niekoľko ublížení na zdraví, pri čom často asistovalo nadmerné užitie alkoholu.

 Spoločnosť tak v súčasnosti spúšťa kampaň, v ktorej prosí ľudí, aby boli pri ceste vlakom navzájom ohľaduplní a rešpektovali svojich spolucestujúcich. Zároveň sa tak snaží apelovať na cestujúcich, aby vo vlakoch udržiavali čistotu a nepoškodzovali vozne.

„Čistote vo vlakoch venujeme veľkú pozornosť. Ročne umiestnime vo vlakoch tri milióny kotúčikov toaletného papiera, viac ako pol milióna papierových utierok a použijeme asi 20 ton čistiacich prostriedkov,“ vyčíslil generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký. Za rok podľa jeho slov dopravca vyčistí v prepočte viac ako 550.000 vozňov.

„Pri prepravení 72 miliónov cestujúcich ročne je udržanie kultúrneho štandardu vlakov ťažká úloha, ktorú bez ohľaduplnosti zákazníkov nemôžeme zvládnuť,“ dodal Hlubocký. ZSSK plánuje do kampane na podporu ohľaduplnosti a slušného správania vo vlakoch investovať približne 60 000 eur.

Zároveň je podľa spoločnosti bezpečnosť prioritou dopravcu, úzko spolupracuje aj s Policajným zborom SR. „Upozornenie vlakvedúcich či sprievodcov na nebezpečné, agresívne či podozrivé konanie je najlepším spôsobom, ako môžu cestujúci v prípade problémov reagovať,“ odporučil verejnosti riaditeľ odboru inšpekcie a kontroly ZSSK Roman Kusý. Dôležitá je však podľa jeho slov aj opatrnosť a prevencia. „Keďže stále platí, že príležitosť robí zlodeja,“ dodal Kusý.

Prečítajte si aj

Back to top button