Správy | Aktuality | Témy

Nový šéf firmy Opel má za 100 dní vypracovať plán pre rentabilitu automobilky

Michael Lohscheller, nový šéf automobilky Opel, ktorá sa začlenila do francúzskeho koncernu PSA, teraz dostal neľahkú úlohu. Do 100 dní musí pripraviť a predložiť svojmu novému prísnemu vedeniu, osadenstvu závodu a verejnosti plán, ako privedie po takmer 20 rokoch straty bývalú dcéru amerického koncernu General Motors (GM) k zisku.

Celozávodná rada a odborový zväz IG Metall sa zmobilizovali. Zverejnili svoje požiadavky. Okrem iného od nového šéfa očakávajú, že nedôjde k zatváraniu výrobných kapacít a prepúšťaniu zamestnancov pre nadbytočnosť. Opel zamestnáva v Nemecku a v ostatnej Európe 38 000 ľudí.
 
Šéf PSA Carlos Tavares v doterajších rozhovoroch vždy tvrdil, že môže dať istotu zachovania pracovných pozícií, len ktoré prinášajú zisk. Vo svojej firme zrušil za šesť rokov nevýnosných 25 %.
 
„IG Metal postrehol, že situácia bude vážna,“ uviedol essenský znalec automobilového priemyslu profesor Ferdinand Dudenhöffer.
 
„Lohscheller si musí odpovedať na otázku, ktoré modely skutočne potrebuje,“ dodal automobilový odborník Stefan Bratzel z Odbornej ekonomickej vysokej školy v Bergisch-Gladbachu. Bratzel predpokladá, že Opel už nebude montovať modely s technikou GM.
 
Experti tvrdia, že Opel teraz bude musieť vyrábať autá na podvozkoch PSA a z jeho vlastných dielcov. Iba to mu umožní, aby potrebné dodávky na štyri milióny áut vyprodukovaných ročne nakupoval pre celý koncern efektívne.
 
Pri znižovaní škodlivín do ovzdušia sa Opel bude musieť prispôsobiť stratégii PSA. Do roku 2022 bude mať vo svojom výrobnom programe štyri modely s elektrickým pohonom. Zatiaľ centrála Peugeot-Citroën dosiahla vo výrobe áut s elektrickým pohonom slabé výsledky.
 
Pre viac ako 7000 inžinierov v rüsselsheimskom vývojovom centre sa teraz otvára príležitosť dokázať svoju kompetenciu v oblasti elektromobility.

Prečítajte si aj

Back to top button