Portál magazínu Transport a Logistika zameraný na motorizmus, dopravu a logistiku

22. 11. 2017

DPMŽ uviedol do prevádzky 15 nových trolejbusov

Mesto Žilina a Dopravný podnik mesta Žiliny (DPMŽ), s.r.o., uviedli v utorok do prevádzky mestskej hromadnej dopravy (MHD) 15 nových nízkopodlažných trolejbusov - 12 kĺbových trolejbusov Škoda 27Tr-Solaris a tri sólo trolejbusy Škoda 26Tr-Solaris.

Podľa primátora Žiliny Igora Chomu ide vo štvrtej etape výmeny vozového parku DPMŽ o investíciu zhruba na úrovni 8,3 milióna eur za všetkých 15 trolejbusov. "V ďalšej opcii pôjde o zhruba 6,1 milióna eur, za ktoré príde ešte 12 trolejbusov. Do konca budúceho roka bude vymenený nielen trolejbusový vozový park, ale aj autobusový. Pretože na budúci rok by malo prísť do Žiliny, čo je už zazmluvnené a potvrdené, 32 nových autobusov," povedal Choma.
 
Riaditeľ DPMŽ Ján Barienčík doplnil, že v súčasnosti ide o najmodernejšie vyrábané trolejbusy. "Ide o plne nízkopodlažné vozidlá, plne klimatizované, osobitne pre cestujúcich, osobitne pre vodiča trolejbusu. Vozidlo obsahuje najmodernejší informačný a tarifný systém. Má schopnosť rekuperovať svoju energiu pre vlastnú spotrebu alebo dodávať ju do siete pre spotrebu ďalších vozidiel. Pevne verím, že keď budú vozidlá odovzdané cestujúcim, budú spokojní, že ich dovezú do cieľa včas, bezpečne a bez akýchkoľvek problémov," uviedol Barienčík.
 
Doplnil, že nové vozidlá prinášajú aj obrovské šetrenie nákladov na prevádzku a údržbu. "Staré vozidlá, ktoré už v súčasnosti dožívajú, majú priemerný vek takmer 20 rokov a vyžadujú si veľké finančné náklady na prevádzku a údržbu. Nové vozidlá sú v záruke, v prvých rokoch budú, samozrejme, oveľa menej kazovejšie. Takže, očakávame aj v tomto zmysle pomerne veľkú úsporu," zdôraznil riaditeľ DPMŽ.
 
Nové trolejbusy majú podľa člena predstavenstva Škoda Electric, a.s., Karla Majera ľahšiu karosériu s modernejším dizajnom. "Tým, že sú modernejšie, je tam, samozrejme, aj úspora elektrickej energie. Rádovo 10 až 15 percent, záleží na konkrétnej prevádzke. Ale podľa skúseností z iných miest sa to pohybuje v týchto číslach. V ročnom súčte to potom pre dopravný podnik znamená už pomerne veľké finančné úspory," podotkol Majer.
 
Projekt "Nízkopodlažné a energeticky úsporné trolejbusy a trolejbusy s pomocným pohonom pre Žilinu" je spolufinancovaný Európskou úniou.

transport.sk, TASR

Diskusia k článku

  • Zatiaľ neboli vložené žiadne komentáre Zatiaľ neboli vložené žiadne komentáre