Správy | Aktuality | Témy

Majitelia vozidiel s kartami CCS sa v ochrane prírody zaradia medzi svetové značky

Zalesňovanie vyrúbaných oblastí, podpora rozvoja alternatívnych energií či rekultivácie skládkových plynov – overené a zmysluplné ekologické projekty z medzinárodného programu Clean Advantage budú teraz môcť podporiť slovenskí podnikatelia. Túto možnosť prihlásenia sa k spoločenskej zodpovednosti im sprostredkujú ich palivové karty od CCS.

Slováci sa tak zaradia k svetovým značkám pomáhajúcim pomocou Clean Advantage, ako sú Google, Disney, Mattel alebo Heineken.
 
 
„Funguje to tak, že za každý liter pohonných hmôt natankovaný s použitím CCS palivovej karty, program vypočíta zodpovedajúce emisie oxidu uhličitého automobilu a automaticky, odvedenými centami naviac, investuje financie získané od užívateľov kariet do ekologických projektov. Emisie oxidu uhličitého vyprodukovaného počas jazdy môžu tak firmy zodpovedne znížiť práve prostredníctvom primeraných investícií do týchto projektov“ vysvetľuje myšlienku medzinárodného programu, do ktorého sú dnes zapojené tisíce spoločností, generálny riaditeľ CCS Ján Polívka. Účastník programu nemusí zriaďovať žiadne zariadenie ani nemá administratívu naviac. Využíva existujúce vozidlá svojho vozového parku i karty CCS a z programu môže kedykoľvek zase vystúpiť.
 
CCS sa pre zapojenie do Clean Advantage rozhodla na základe zvyšujúceho sa dopytu slovenských podnikateľských subjektov po čitateľnej a dobre organizovanej možnosti naplniť svoju spoločenskú zodpovednosť. Prieskumy spoločnosti GreenPrint, ktorá program Clean Advantage zastrešuje, ukazujú, že polovica spotrebiteľov uprednostňuje pri obstarávaní tovarov a služieb spoločnosti, ktoré podporujú ekologické programy. Až 59% spotrebiteľov je potom ochotných zaplatiť viac za ekologicky orientované produkty.
 
„Redukcia oxidu uhličitého korešponduje s našim zameraním. Páči sa nám, že program je dobrovoľný a klienti sa budú môcť rozhodnúť, či snahu CCS podporia a do programu sa pripoja alebo nie. Ich peniaze budú investované len do preverených a certifikovaných projektov, takže si všetci účastníci budú môcť skontrolovať účelnosť vynaložených prostriedkov,“ upozornil Jan Polívka s tým, že spoločnosť sa bude snažiť projekty maximálne priblížiť do regiónu sídla firiem. Každá zapojená firma dostane certifikát s vyčíslením ročnej redukcie CO2, samolepku na auto a ECO logo na web, ktorý bude môcť prezentovať a takto sa odlíšiť od konkurencie. „Pravidelne z našej strany dostane výpočet aktivít, ktoré sa vďaka získaným financiám podarilo uskutočniť. Zameriame sa predovšetkým na zalesňovanie lokalít v Nízkych Tatrách,“ informoval Polívka.
 
Projekty Clean Advantage na Slovensku a v Českej republike
• Národný park Nízke Tatry – zalesňovanie
• Obnova lesov v Národnom parku Šumava
• Opätovné zalesňovanie v Krkonošiach
 
Oxid uhličitý sa podieľa na vzniku skleníkového efektu a jeho nárast v ovzduší vplyvom napríklad spalín z motorov je obecne považovaný za hlavnú príčinu globálneho otepľovania. Schopnosť prírodného pohlcovania CO2 v rôznych oblastiach zemegule kolíše a je nutná náprava zásahom človeka.
Viete, že každý strom odstráni v priebehu svojho životného cyklu až 225 kg emisií CO2 vo svojom okolí?
 
 Viac informácií o CCS:
Firma CCS, ktorá na slovenskom trhu pôsobí už dvadsať rokov, ponúka pestrú škálu rôznych čerpacích kariet pre celú šírku klientov, začínajúc živnostníkmi s jedným autom a končiac veľkými firmami so stovkami automobilov vo vozovom parku (viac na www.ccs.sk). Užívatelia môžu napríklad cez CCS Toll platiť mýto na Slovensku i v Čechách. Karty sú naviac plne integrované s ďalšími službami. Ku kľúčovým a hojne používaným patrí mimo iné GPS monitoring CCS Carnet umožňujúci online kontrolu nad používanými vozidlami. „Vieme sledovať i špecifické veličiny napríklad pri stavebných alebo hospodárskych strojoch,“ uvádza generálny riaditeľ CCS Jan Polívka. Na Slovensku je možné teraz CCS karty používať na viac ako 80 percentách čerpacích staníc.
 
Spoločnosť CCS je lídrom v ponukách palivových kariet na českom, slovenskom i stredoeurópskom trhu. „Naviac máme celkom pod svojou kontrolou veľmi kvalitný vlastný klientský servis. Prevádzkujeme call centrum, sami si vyrábame karty, máme vlastné IT,“ prezrádza Jan Polívka jednu z konkurenčných výhod. Tou ďalšou je rozsah a veľkosť akceptačnej siete, ktorá v Slovenskej republike zahrňuje teraz viac ako 80 percent čerpacích staníc, v Čechách potom 90 percent. Treťou výhodou v porovnaní s konkurenciou je vysoká integrita platobných palivových kariet s ďalšími službami, ako je práve nepretržitý monitoring vozového parku. „No a ďalšou našou výhodou bezpochyby je, že sme stabilnou firmou s českým a slovenským managementom, ktorá funguje na trhu už štvrťstoročie“ dodáva Jan Polívka.
 
Podľa neho bude CCS v nasledujúcich rokoch rozsah služieb určite rozširovať. Nebude sa upínať len k palivovým kartám a k monitoringu vozidiel. „Služby rozšírime tak, aby sme dokázali pokryť celú problematiku riadenia a správy vozového parku a optimalizácie cestovných nákladov vo firmách. A to od najmenších živnostníkov až po veľké spoločnosti,“ vysvetľuje Jan Polívka.
 

Prečítajte si aj

Back to top button