Správy | Aktuality | Témy

DKV očakáva v tomto roku ďalší presun tankovania od prémiových k najlacnejším čerpacím staniciam

Napriek bezprecedentnému zníženiu stojanových cien nafty na prelome roku 2014/2015, dopravcovia stále aktívne hľadajú maximálne prevádzkové úspory.

Podľa údajov zhromaždených spoločnosťou DKV Euro Service, popredným európskym poskytovateľom služieb pre dopravcov, dochádza k postupnému prechodu zákazníkov od prémiových značiek k ekonomicky výhodným čerpacím staniciam alebo lokálnym reťazcom.
 
„Opakované tankovania na ekonomicky výhodných čerpacích staniciach za najnižšiu cenu, pri zachovaní kvality paliva preferuje viac ako 90 % zákazníkov DKV. Medzi rokmi 2012 a 2015 sa tak zvýšil objem tankovania našich zákazníkov na lacnejších čerpacích staniciach v Česku o 10 %. Na Slovensku sa na lacnejšie pumpy presunulo dokonca 15 percent tankovania,“ konkretizuje Ondřej Pavlík, výkonný riaditeľ slovenskej a českej pobočky spoločnosti DKV Euro Service. Tento trend sa pritom netýka len Slovenska a Českej republiky, ale platí rovnakou mierou aj pre ďalšie európske krajiny, kde DKV pôsobí. Napríklad v Rakúsku došlo v posledných troch rokoch k presunu 5 % objemu natankovaných pohonných hmôt od prémiových k ekonomicky výhodným čerpacím staniciam, v Poľsku bol presun 8% a vo Francúzku dokonca 20%.
 
 „Záujem o lacnejšie čerpacie stanice sa zvýši aj v tomto roku,“ hovorí Ondrej Pavlík a dodáva, že DKV reaguje na tento trend rozširovaním ponuky  tankovacích miest práve o ekonomicky výhodné čerpacie stanice s kvalitnými pohonnými hmotami, vrátane tých pri veľkých obchodných reťazcoch. DKV chce vyjsť v ústrety  snahe klientov o úspory a investuje do budovania komplexného nástroja pre vyhľadávanie cien paliva v reálnom čase.
 
Slovenskí dopravcovia viac tankujú v zahraničí
 
Z dát zhromaždených spoločnosťou DKV Euro Service ďalej vyplýva, že v Čechách v reakcii na tankovaciu migráciu nákladných autodopravcov došlo k znižovaniu cenových rozpätí stojanových cien za posledných 5 rokov o celú tretinu. Z toho profitujú slovenskí dopravcovia, ktorí pri trase do západnej Európy stále častejšie tankujú v Čechách, keďže cenový rozdiel oproti Slovensku predstavuje aj 15 centov na liter. „Slovenský nákladný dopravca stále viac preferuje tankovanie v zahraničí. Dôvodom je nižšia cena a vratka spotrebnej dane v šiestich európskych krajinách,“ uvádza O. Pavlík. Pri preprave na juh sa stalo atraktívnou tankovacou destináciou Maďarsko a nedávno aj Slovinsko, ktoré zvýšilo vratku spotrebnej dane. Pri západnej trase je okrem Čiech atraktívnou destináciou Fracúzsko, kde slovenskí prepravcovia stále tankujú veľké objemy. Rizikové je Nemecko, kde kvôli kolísaniu cien počas dňa aj o 10 až 12 centov treba trasu a tankovanie veľmi pozorne plánovať. V súčasnosti vracia zahraničným dopravcom spotrebnú daň v EÚ Belgicko, Francúzsko, Taliansko, Slovinsko, Španielsko a Maďarsko.

Prečítajte si aj

Back to top button