Správy | Aktuality | Témy

Volkswagen zriadi svoju 13. značku pre oblasť prepravných služieb

Volkswagen chce vytvoriť svoju trinástu značku, ktorá by zahrnula podnikanie v novej oblasti služieb.

„V budúcnosti nebude každý vlastniť auto, ale každý sa môže nejakým spôsobom stať zákazníkom Volkswagenu“, povedal predseda predstavenstva Matthias Müller pri príležitosti otvorenia parížskeho autosalóna.
 
Podľa agentúry DPA nová značka sa chce postaviť budúcim trendom v oblasti dopravy a automobilového priemyslu. Značku s jej názvom chce VW predstaviť v novembri a do roka 2025 sa chce stať európskym lídrom v oblasti mestských prepravných služieb. Tímy VW v súčasnosti pracujú nielen na sprostredkovaní prepravných služieb, ale aj na ďalších projektoch, napríklad, carsharingu. „Perspektívne by mohol koncern prevádzkovať aj vlastnú flotilu autonómnych mestských taxíkov,“ dodal Müller.
 
VW koncom mája investoval zhruba 300 miliónov USD (267,26 milióna eur) do americkej alternatívnej taxislužby Gett, konkurentovi známeho Uberu. V Moskve spustili firmy prvý spoločný projekt, v rámci ktorého ponúknu vodičom Gett niektoré modely značiek VW a Škoda za zvýhodnených podmienok. V Nemecku sa koncern snaží o spoluprácu s Hamburgom.
 
Volkswagen v júni predstavil program Strategy 2025, ktorý obsahuje miliardové investície do vývoja elektromobilov, autonómnych vozidiel a prepravných služieb. Stratégia má podľa expertov zmierniť dosah očakávaného poklesu predaja áut so spaľovacími motormi. Koncern chce do roka 2025 predstaviť viac než 30 nových elektromobilov.

Prečítajte si aj

Back to top button