Správy | Aktuality | Témy

JUNGHEINRICH: Lepšie znamená efektívnejšie

Ak chce firma ušetriť, musí byť efektívna. Nielen vo výrobe, ale aj v logistike. Cieľom je robiť veci rýchlo a výhodne.

„Energetická efektívnosť do veľkej miery rozhoduje o tom, či v logistike na konci dňa skončíte v čiernych alebo červených číslach,“ hovorí Miroslav Vajda, obchodný riaditeľ spoločnosti Jungheinrich na Slovensku, ktorá je dodávateľom komplexných riešení internej logistiky a skladového hospodárstva.
 
Viac urobia, viac ušetria
Čim viac techniky vo svojich skladoch spoločnosť využíva, tým viac dokáže ušetriť jej obnovou. Náklady na energiu totiž bežne tvoria až štvrtinu z celkových nákladov spojených s vlastníctvom vozíka počas doby jeho životnosti. „Logicky je potom návratnosť investícií pri trojzmenovej prevádzke výrazne rýchlejšia, ako keď je technika vyťažená iba niekoľko hodín denne,“ hovorí M. Vajda.
 
Aby bolo na sto percent jasné, či sa investícia oplatí, robí spoločnosť Jungheinrich presné prepočty návratnosti investície priamo pre podmienky konkrétnej firmy pre svojich zákazníkov bezplatne.
 
Rozvážni manažéri sa pri výbere manipulačnej techniky pozerajú nielen na vstupné náklady, ale aj na náklady počas celého životného cyklu. „Po dobre urobenom audite a správne zvolenej technike nie je nič nezvyčajné, ak sa zvýšená investícia do nových vozíkov vráti už v priebehu prvého alebo druhého roku prevádzky,“ hovorí M. Vajda. Dôležité však je, aby sa energetický audit urobil poriadne. Teda nielen porovnaním vozíkov, ale napríklad aj nabíjacej techniky alebo prehodnotením zvolených skladovacích kapacít.
 
Jungheinrich na špici
Nemecká spoločnosť Jungheinrich patrí v oblasti energetickej efektivity medzi prémiové značky. Každé z jej nových zariadení je v čase uvedenia na trh efektívnejšie ako jeho priami konkurenti a jednoznačne musí mať najnižšiu spotrebu vo svojej kategórii. „Systémové alebo vychystávacie vozíky Jungheinrichu, ktoré sme na trh uviedli v tomto roku, majú iba polovičnú spotrebu v porovnaní s rovnakými vozíkmi strednej triedy,“ hovorí M. Vajda. Ak by sa táto technika porovnávala s najlacnejšími vozíkmi na trhu, bol by rozdiel ešte oveľa väčší.
 
Efektivita neovplyvňuje iba náklady na energie. Ak vie vozík dlhodobo pracovať efektívne, nepotrebuje firma taký počet vozíkov ako v minulosti. Jungheinrich napríklad pri vybraných typoch vozíkov garantuje, že zariadenie bude schopné pracovať na jedno nabitie dve celé pracovné zmeny. „Ak by sa nám nepodarilo tento náš záväzok dodržať, tak sme povinní firme poskytnúť druhú batériu zadarmo,“ zdôrazňuje M. Vajda.
 
Efektívny neznamená slabý
To, že nové vozíky sú efektívne, nesmie ísť na úkor výkonu. „Prakticky všetky nové stroje, ktoré Jungheinrich prináša na trh, majú rovnaký alebo lepší výkon pri nižších nákladoch,“ zdôrazňuje M. Vajda. Tento trend bude pokračovať aj naďalej zapojením nových technológií, ktoré sa dnes používajú hlavne v automobilovom priemysle. Ďalším faktorom, ktorý firmy pri investíciách do efektivity výrazne zohľadňujú, je ekologické hľadisko celej investície.
 
Prejavuje sa aj v tom, že čoraz viac firiem mení svoje vozíky so spaľovacím motorom za elektrické. A to aj napriek tomu, že efektivita sa výrazne zlepšuje i pri vozíkoch so spaľovacím motorom. 

Prečítajte si aj

Back to top button