Správy | Aktuality | Témy

Dopravný podnik Bratislava nakúpi 90 nových autobusov

Do vozového parku Dopravného podniku Bratislava (DPB) pribudne 90 nových autobusov. Podnik má ich nákup financovať prostredníctvom dlhodobého úveru vo výške 24 miliónov eur. Rozhodli o tom bratislavskí mestskí poslanci na včerajšom rokovaní.

DPB potrebu nákupu nových autobusov zdôvodnil tým, že má viacero vozidiel, ktoré sú staré, nespĺňajú požiadavky občanov na dostatočné zabezpečenie kvality a komfortu pri cestovaní, nie sú nízkopodlažné a nemajú klimatizáciu. „Bratislavčania jazdia aj na 26-ročných autobusoch. Keby sa robila obnova každoročne, tak by sme nemuseli nakupovať také množstvo autobusov. Som však rada, že sa našla vôľa zrealizovať túto obnovu,“ povedala poslankyňa Katarína Augustinič. Spoločne s poslankyňou Vierou Kimerlingovou navrhli obstarať namiesto plánovaných 88 autobusov o dve vozidlá viac, a to v štruktúre približne 32 autobusov dĺžky 18 metrov, 28 autobusov dĺžky 12 metrov, 24 autobusov dĺžky 10,5 metra a šesť autobusov dĺžky do deviatich metrov. Mestské zastupiteľstvo ich návrh schválilo. 
 
Ako jediný s tým nesúhlasil poslanec Radoslav Olekšák. Ten navrhoval, aby sa nakúpilo 48 autobusov s dĺžkou 18 metrov. Zastupiteľstvo s tým ale nesúhlasilo, no podporilo jeho podnet vypracovať návrh pilotného projektu nahradenia kĺbových autobusov za kĺbové trolejbusy, s pomocným batériovým pohonom na vybraných linkách.
 
„My ideme vyradzovať 37 kĺbových autobusov a nakúpime veľkolepo 32. Neponúkneme väčšinu kapacitu, väčší komfort. Keď sa Bratislavčania budú tlačiť v krátkych autobusoch, ktoré chodia na ‚kĺbových‘ linkách, nech si potom urobia sami názor,“ skonštatoval po hlasovaní Olekšák s tým, že hlavné mesto bude mať síce nové autobusy, ale v zlej štruktúre. „Bratislava potrebuje predovšetkým kĺbové autobusy,“ podotkol.
 
Generálny riaditeľ DPB Milan Urban víta schválenie nákupu 90 nových autobusov. V podniku teraz podľa jeho slov môžu začať s organizáciou verejného obstarávania. „Doplňujúce návrhy, týkajúce sa zvýšenia počtu autobusov, alebo aj kontroly nad transparentnosťou celého procesu, nepredstavujú zásadný parameter, s ktorým by sa DPB nevedel vyrovnať,“ skonštatoval.

Prečítajte si aj

Back to top button