Správy | Aktuality | Témy

Scania predbehla konkurenciu

Nákladné vozidlá Scania novej generácie zaznamenali okamžitý úspech.
Po vyhlásení modelu série S za „International Truck of the Year“ spoločnosť Scania zmietla konkurenciu vo všetkých prestížnych porovnávacích aj samostatných testoch odvetvových médií, na akých sa zúčastnila.

„Vedeli sme, že naše nákladné vozidlá majú vynikajúce vlastnosti a teraz ich znamenitý výkon získal aj objektívne potvrdenie,“ hovorí Christopher Podgorski, hlavný viceprezident spoločnosti Scania a vedúci Divízie nákladných vozidiel. „Zákazníci sa môžu tešiť na nebývalý zážitok z jazdy s neprekonateľnou spotrebou paliva.“
 
Nákladné vozidlá novej generácie boli ocenené takmer vo všetkých aspektoch –
za svoje hnacie ústrojenstvo, výkon, komfort, brzdné schopnosti, ako aj viditeľnosť
a riadenie. „Vysoký výkon s nízkou spotrebou paliva, najlepšie jazdné vlastnosti, vysoká úroveň komfortu a lepšie miesto na prácu – to všetko zručne dláždi cestu novej triede S,“ napísal nemecký obchodný magazín Lastauto Omnibus vo svojom zhrnutí náročného porovnávacieho testu zahŕňajúceho 1 000 bodov. Dodal, že „Scania vyniká v oblasti bočnej stability s presným riadením a celkovým pocitom kontroly nad vozidlom.“
 
Ďalší porovnávací test, tento raz pod vedením nemeckého dopravného magazínu KFZ-Anzeiger, zasa konštatoval, že model Scania S 500 je „fantasticky úsporný“. Je vlastne prvým nákladným vozidlom, ktoré na svojej skúšobnej trase zaznamenalo spotrebu pod 30 litrov na 100 km. Rozhodne najlepší pomer ceny a kvality, znel konečný verdikt.
 
Vynikajúcu spotrebu paliva potvrdil aj test popredného francúzskeho dopravného magazínu France Routes. Ten podrobil nový model Scania R 500 náročným testom na 419-kilometrovej trati v juhovýchodnom Francúzsku. Počas piatich hodín testovania zaznamenalo vozidlo Scania R 500 novej generácie historicky najnižšiu priemernú spotrebu paliva – 28,4 litrov na 100 km.
 
„Vytýčili sme si ambiciózny cieľ: vyvinúť najlepšie nákladné vozidlo, aké kedy svet videl,“ hovorí Podgorski. „Navyše tieto vozidlá by mali byť presne prispôsobené charakteristikám jednotlivých odvetví, a tým pádom mať tú najlepšiu celkovú prevádzkovú hospodárnosť. S veľkým potešením môžeme povedať, že tieto ambície boli teraz nezávisle potvrdené.“
 

Prečítajte si aj

Back to top button