Správy | Aktuality | Témy

Motoristi kúpili v roku 2016 vyše 3,9 milióna kusov diaľničných známok

Motoristi kúpili v roku 2016 viac ako 3,9 milióna kusov elektronických diaľničných známok.

Najväčší záujem bol pritom podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) o desaťdňové známky. Tých vodiči kúpili 2,49 milióna kusov, čo z celkového predaja známok znamenalo takmer 63 %.
 
V poradí druhé najžiadanejšie boli ročné diaľničné známky, ktorých vlani vodiči kúpili 991 000 kusov a mesačných známok sa predalo 488 000 kusov.
 
V porovnaní s rokom 2015 sa tak podľa hovorkyne NDS Evy Žgravčákovej predalo vlani o približne 407 000 kusov diaľničných známok viac.
 
Čo sa týka spôsobu nakupovania elektronických diaľničných známok, najviac motoristov využívalo čerpacie stanice. Až 69,3 % elektronických diaľničných známok sa predalo týmto spôsobom. Nasledoval predaj cez internet, ktorý predstavoval 27,1 %, ďalších 2,4 % známok sa predalo v automatoch a 1,2 % známok si motoristi zaobstarali cez mobilnú aplikáciu.
 
Elektronickými diaľničnými známkami platia na Slovensku motoristi za jazdu po spoplatnených úsekoch ciest. K dispozícii majú ročnú, mesačnú alebo desaťdňovú diaľničnú známku. Kúpiť ich môžu buď cez internetovú stránku eznamka.sk, cez mobilnú aplikáciu „eznámka“ či na predajných miestach, ktoré so väčšinou na čerpacích staniciach.

Prečítajte si aj

Back to top button