Správy | Aktuality | Témy

Škoda Auto zvýšila predaj v januári o 2,4 %, pomohli najmä stred a východ Európy

Česká automobilka Škoda Auto predala v januári 93.800 vozidiel, čo medziročne predstavuje rast o 2,4 %. K zvýšeniu predaja prispel veľký záujem o autá Škoda v strednej a vo východnej Európe.

Vyplýva to z tlačovej správy, ktorú firma zverejnila. Najpredávanejším modelom ostáva Octavia, ktorých sa v januári predalo 37.400. Medziročne ale tento model zaznamenal pokles, a to o 4,6 %. Druhým najpredávanejším modelom je Rapid s medziročným rastom 5,9 % a 17 700 dodanými vozidlami. Vozidiel modelov Fabia dodala automobilka v januári 15 700, medziročne o 8,2 % viac. Najväčší medziročný rast dosiahol model Superb, o 37,2 % na 13 500 vozidiel.
 
V západnej Európe vzrástli medziročné predaje automobilky v januári o 4 % na 34 200 vozidiel. To je o 1300 áut viac než v rovnakom období minulého roka.
 
V strednej Európe zvýšila značka predaje medziročne o 17,3 % na 16 700 áut. Predaj na domácom trhu vzrástol o 19,5 % na 7700. Rast zaznamenali aj chorvátsky trh (43,5 %), poľský trh (20,4 %) a maďarský trh (14,1 %). Vo východnej Európe sa predaje zvýšili o 23,2 % na 2400 vozidiel, čo je o 400 áut viac než vlani.
 
Naopak, v Číne zaznamenala automobilka medziročný pokles predaja. Oproti januáru minulého roka dodala na čínsky trh o 4,3 % áut menej, celkovo ich bolo 30 000. V Rusku predaje mierne stúpli o 0,4 % na 3600 vozidiel.

Prečítajte si aj

Back to top button