Portál magazínu Transport a Logistika zameraný na motorizmus, dopravu a logistiku

03. 04. 2017

Petržalku s Mlynskými nivami by mohla od mája spájať nová linka MHD

Bratislavskú Petržalku môže od mája spájať s autobusovou stanicou na Mlynských nivách nová autobusová linka MHD.

O jej schválenie na skúšobné obdobie troch mesiacov dnes požiadalo primátora Bratislavy Iva Nesrovnala mestské zastupiteľstvo. Táto linka má plynulo naviazať na skrátenú linku 95, ktorá spájala ešte nedávno Petržalku so Starým Mestom.
 
Trasa novej linky MHD je navrhovaná v trase Bosákova, Most Apollo, Košická, Mlynské nivy, Karadžičova, Landererova, Košická, Most Apollo, Einsteinova, Krasovského a Jantárova cesta. Počas troch mesiacov jej skúšobnej prevádzky by mala byť preskúmaná jej efektívnosť využitia cestujúcimi. Na základe nameraných dát sa rozhodne o jej definitívnej verzii a období prevádzkovania. 
 
Poslanci tak reagovali na petíciu s takmer 3300 podpismi za obnovenie pôvodnej trasy linky 95 na Šafárikovo námestie. Jej trasa bola totiž po otvorení Starého mosta a novej električkovej trate do Petržalky skrátená v druhej polovici júla po Muchovo námestie. Zastupiteľstvo petíciu zobralo na vedomie.
 
"Chceme Petržalčanom vyhovieť a hľadáme riešenie, ktoré by dočasne vyriešilo problém a zároveň by neznamenalo riziko pre záväzky mesta, čo si mesto na seba zobralo voči eurofondom pri realizácii prvej i druhej etapy električky do Petržalky," vysvetlil primátor. 
 
Hlavné mesto sa chce preto teraz obrátiť na ministerstvo dopravy, aby sa presvedčilo, že mu žiadne riziko spustením novej linky nehrozí.
 
"Táto linka nemôže byť paralelná k električke, lebo nám to nedovoľujú pravidlá čerpania eurofondov, ale môže byť jej trasa iným spôsobom vymyslená tak, aby z južnej strany Petržalky sa ľudia bez prestupu dostali na druhú stranu Dunaja," povedal mestský poslanec Oliver Kríž. Ten petíciu za obnovenie linky 95 v novembri 2016 na magistráte odovzdal.
 
So zámerom novej linky neboli všetci mestskí poslanci stotožnení. Podľa Radoslava Olekšáka táto linka môže ohroziť čerpanie eurofondov. Navrhnuté riešenie podľa predsedu mestskej dopravnej komisie Jozefa Uhlera nie je v súlade s požiadavkou petície. "Ľudia chceli obnovenie linky na Šafárikovo námestie, nie na autobusovú stanicu," upozornil. Poslankyňa Jarmila Tvrdá podotkla, že každá bratislavská mestská časť má v tomto smere isté problémy a požiadavky. "Keby nám mal Dopravný podnik Bratislava všetkým vyhovieť, tak sa nedoplatíme," skonštatovala.

transport.sk, TASR

Diskusia k článku

  • zemak 08. 04. 2017, 13:03

    pri sucasnom nedostatku vodicov a vozidiel mi chyba v clanku uvedene, na koho ukor to bude. Aka linka sa oslabi, resp. zrusi iba pre nejaku hlupu populisticku peticiu.

  • Sebastian 04. 04. 2017, 20:06

    Nech to ide z AS az po most SNP prosím