Správy | Aktuality | Témy

Slovenská pošta sprevádzkovala sieť BalíkoBOXov

Doručovanie balíkov je odteraz ešte jednoduchšie a komfortnejšie.

Vyzdvihnúť si balík je pre klientov Slovenskej pošty odteraz ešte jednoduchšie. Vo väčších mestách po celom Slovensku začali fungovať BalíkoBOXy – automatizované poštové terminály, vďaka ktorým sa zákazníci môžu sami rozhodnúť, kedy a kde si svoj balík, resp. balíkovú zásielku, vyzdvihnú. Spolu až 22 BalíkoBOXov zvýši dostupnosť služieb Slovenskej pošty aj v lokalitách, kde spoločnosť nemá pobočku.
 
BalíkoBOXy sú umiestnené na strategických miestach (predovšetkým pri prevádzkach potravinových reťazcov alebo pri nákupných centrách) s výbornou dostupnosťou a možnosťami parkovania v Bratislave, Ivanke pri Dunaji, Senci, Hlohovci, Trnave, Nitre, Martine, Žiline, Banskej Bystrici, Zvolene, Poprade, Prešove a v Košiciach. Zákazníkom prinášajú možnosť komfortnejšieho doručovania – samoobslužné schránky sú k dispozícii 24 hodín denne 7 dní v týždni.  „Toto inovatívne riešenie dopĺňa portfólio moderných služieb Slovenskej pošty a posilňuje pozíciu spoločnosti na balíkovom trhu. Automatizované poštové terminály, ktoré úspešne fungujú vo viacerých krajinách v zahraničí, predstavujú rýchly, bezpečný a pohodlný spôsob doručovania balíkov a balíkových zásielok,“ povedal generálny riaditeľ Slovenskej pošty Róbert Gálik.
 
Klienti môžu doručenie balíka prostredníctvom BalíkoBOXu využiť pri nákupoch cez internet; v súčasnosti túto možnosť ponúka takmer sto internetových obchodov a ďalšie ju postupne implementujú do svojich systémov. Mechanizmus je veľmi jednoduchý – zákazník si objedná tovar a ako miesto doručenia si vyberie BalíkoBOX, ktorý mu svojou lokalizáciou vyhovuje najviac. Po tom, ako poštový doručovateľ vloží balík do schránky, dostane klient potvrdzujúcu SMS správu o uložení zásielky. Tá okrem označenia balíka, uvedenia konkrétneho BalíkoBOXu a lehoty na vyzdvihnutie obsahuje PIN kód na otvorenie schránky. V prípade balíka na dobierku dostane klient aj informáciou o sume, ktorú je potrebné zaplatiť platobnou kartou (akceptované sú štandardné karty Mastercard, Visa, Maestro). Zákazník má na vyzdvihnutie balíka 3 kalendárne dni; ak si ho v tejto lehote nepreberie, balík bude odoslaný a uložený na pošte prislúchajúcej k danému BalíkoBOXu, o čom bude adresát informovaný SMS správou.
 
Nová služba však nie je k dispozícii iba v prípade nakupovania cez internet. Jej veľkou prednosťou je to, že balík môže prostredníctvom BalíkoBOXov zaslať ktokoľvek – podmienkou je v tomto prípade použitie elektronického podacieho hárka

Prečítajte si aj

Back to top button