Motorizmus

Opel sa má vyrovnať v povesti a cenách Volkswagenu

Opel sa má podľa vôle svojej centrály, koncernu General Motors (GM), učiť od svojho úhlavného rivala v Nemecku, Volkswagenu (VW), ako treba podnikať.

Výsledkom tohto procesu by malo byť, že sa stratová rüsselsheimská dcéra GM po dlhých rokoch znovu prepracuje k zisku vo výrobe automobilov. „Obdivujem jeho ziskové marže,“ povedal v New Yorku o VW manažér GM Stephen Girsky. Volkswagenu sa darí dosahovať vyššie ceny vozidiel a súčasne je s viacerými značkami úspešný, pričom má náklady pevne pod kontrolou.

      
Girsky je šéfom stratégie GM a nedávno sa stal aj predsedom dozornej rady Opelu. Girsky pred príchodom do GM pôsobil ako analytik automobilového priemyslu. Teraz úzko spolupracuje s predsedom správnej rady Opelu Karlom-Friedrichom Strackem. „Spoločne pracujeme na tom, ako dosiahnuť, aby sa Opel stal dlhodobo rentabilným,“ uviedol Girsky, „kde zaostávame a ako zaostávanie odstránime“. Pre oboch manažérov je v Európe meradlom Volkswagen.

Opel má horšiu povesť než značka Volkswagen a Girsky dodal: „Áno, absolútne. Vieme to.“ Ale to nie je podľa neho opodstatnené, Opel nie je vraj horší, ale jeho produkty dosahujú nižšie ceny. Girsky predpokladá, že sa výroba Opelu môže stať znovu ziskovou, ak sa zlepší povesť značky Opel, vďaka ktorej by sa mali napokon dosiahnuť aj vyššie ceny jeho automobilov. „Musíme skončiť s premisou, že máme žiadať o 5 % nižšiu cenu, než akú ponúka Volkswagen, alebo o koľko máme byť vždy za ním.“
 

Prečítajte si aj

Back to top button