Motorizmus

Nová ponuka vozidiel Renault Trucks

Spoločnosť Renault Trucks využila prechod na normu Euro 6 na úplné vynovenie celej ponuky vozidiel.

Toto vynovenie bolo predmetom investície skupiny Volvo Group vo výške viac ako 2 miliardy euro a najprísnejších skúšok za celú existenciu spoločnosti Renault Trucks. Cieľ je jasný: Predávať zákazníkom dokonalý, spoľahlivý a vysoko výkonný nástroj, ktorý im umožní udržať náklady pod kontrolou. Viac ako kedykoľvek v minulosti považuje spoločnosť Renault Trucks nákladné vozidlo za základný kameň zisku, ktorý nikdy nesmie sklamať svojich zákazníkov, musí chrániť ich podnikanie a prinášať hrdosť ich vodičom.
 
Predstavenie novej ponuky vozidiel Renault Trucks spĺňajúcich normu Euro 6 dňa 11. júna je výnimočná udalosť – pretože to je vôbec prvýkrát, kedy niektorý z výrobcov vynovil celú svoju ponuku vozidiel naraz. Skupinu Volvo Group to doviedlo k investovaniu 2 miliardy euro do projektu a spoločnosť Renault Trucks k realizácii najprísnejšieho programu skúšok v celej svojej histórii. Kvalita a spoľahlivosť nie je niečo, čo sa len tak prihodí – budujú sa dlhými hodinami skúšania a výskumu. Od roku 2008 preto 300 vozidiel najazdilo 10 miliónov km v skúškach kvality plus 5 ďalších miliónov hodín skúšok na skúšobných zariadeniach (pri teplotách od –40 °C do +60 °C).

Nová ponuka vozidiel bola navrhnutá a skonštruovaná za úzkej spolupráce s 50 medzinárodnými zákazníkmi s cieľom poskytnúť zákazníkom dokonalý nástroj na plnenie úloh. Pre spoločnosť Renault Trucks je nákladné vozidlo ziskovým strediskom, ktoré nikdy nesklame zákazníkov, a ktoré prináša ich vodičom hrdosť a zároveň chráni podnikanie zákazníkov. Na dosiahnutie týchto cieľov spoločnosť Renault Trucks prináša úplne novú ponuku vozidiel pre diaľkovú prepravu, stavebníctvo a distribúciu.



Modelový rad Renault Trucks pre diaľkovú prepravu
S týmto novým modelovým radom pre diaľkovú prepravu spoločnosť Renault Trucks uviedla na trh homogénnu ponuku pozostávajúcu z jediného vozidla s modulárnou konštrukciou, ktorá dokáže uspokojiť potreby všetkých zákazníkov v celom sektore diaľkovej prepravy. Renault Trucks T bol skonštruovaný tak, aby priniesol dopravným spoločnostiam dokonalú rovnováhu medzi úsporou paliva a kvalitou života za volantom. Vďaka aerodynamickej kabíne, skonštruovanej a skúšanej v aerodynamickom tuneli, model T spája efektívnosť a nízku spotrebu pohonných látok modelu Premium Long Distance s pohodlím a prestížou modelu Magnum – v jedinom novom vozidle. Má tiež lepšie hnacie ústrojenstvo s novými motormi Euro 6 a úplne novú kabínu.

Nový model Renault Trucks T vychádza zo zásad modelu Premium Long Distance a vlastníkom pomáha znižovať náklady na pohonné hmoty vďaka konštrukčnému riešeniu, ktoré je orientované na zlepšenie vlastností, a novému hnaciemu ústrojenstvu, s ktorým model T dosahuje jednu z najnižších hodnôt spotreby pohonnej látky na trhu. Znížila sa až o 5 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou, a to aj napriek prekážkam, ktoré kladie nová norma Euro 6.

Nová ponuka vozidiel pre diaľkovú prepravu ponúka množstvo nebývalých výhod. So širokou 2,5 m je kabína modelu Renault Trucks T priestrannejšia, pohodlnejšia a má vysúvacie lôžko a tiež horné lôžko, ktoré môže podľa potreby slúžiť ako ďalšie úložisko. Nový tunel motora má výšku len 200 mm a vo verzii s plochou podlahou sa úplne stráca. Súčasťou optimalizácie polohy za volantom sú nové sedadlá navrhnuté firmou RECARO® pre Renault Trucks, ergonomická palubná doska so 7-palcovým centrálnym displejom (najväčší na trhu) a možnosť preskupiť pozície ovládacích tlačidiel. Model T ponúka tiež úložný priestor s prístupom zvnútra aj zvonka vozidla, plus uhol otvárania dverí 85°. Vodiči majú k dispozícii niekoľko bezpečnostných pomôcok, vrátane natáčacích svetlometov a multifunkčného trojcestného nastaviteľného volantu.
V ponuke motorov modelu Renault Trucks T sú motory DTI 11 a DTI 13 spĺňajúce normu Euro 6. Celý modelový rad je vybavený automatickou prevodovkou Optidriver, ktorá odteraz používa nový riadiaci systém radenia rýchlostných stupňov. Model T sa môže pochváliť aj úplne novým klimatizačným systémom (Electronic Air Control Unit alebo EACU), čerpadla posilňovača riadenia s premenlivým prietokom na zníženie spotreby a palivovou nádržou s objemom až 1 475 litrov. Údržba sa zjednodušila vďaka oddeleniu vedenia elektrických káblov od vedenia hydraulického systému v karosérii vozidla, pričom elektrika je na pravej strane a hydraulika na ľavej.
 
V prípade potreby môže vodič použiť tlačidlo „24/7“ na palubnej doske na okamžité vyhľadanie polohy vozidla a nahlásenie všetkých technických údajov, čím sa ešte viac zjednodušuje správa vozidla pre jedno z 1 600 obchodných a servisných miest značky Renault Trucks na celom svete. Model T má tiež prípravu na integráciu systému Optifleet, riešenia na správu vozového parku od spoločnosti Renault Trucks, ktoré zvyšuje prevádzkovú ziskovosť. Spoločnosť Renault Trucks navyše zachovala osvedčené riešenia na úsporu paliva, vrátane služby Optifuel Infomax, ktorá analyzuje výkon, sleduje spotrebu pohonnej látky, a ak sa použije v spojení so školením o hospodárnom vedení vozidla od spoločnosti Renault Trucks (k dnešnému dňu bolo vyškolených viac ako 25 000 vodičov), dokáže znížiť celkovú spotrebu pohonnej látky až o 15 % naprieč celým vozovým parkom.
 
 
Modelový rad Renault Trucks pre stavebníctvo a ťažké vozidlá pre stavebníctvo
S novými vozidlami pre stavebníctvo ponúka spoločnosť Renault Trucks dva rôzne modely – vozidlá pre stavebníctvo C a vozidlá pre ťažké stavebníctvo K s cieľom čo najefektívnejšie uspokojiť potreby zákazníkov. Model Renault Trucks C, s kabínou s dvomi rôznymi šírkami, je orientovaný prevažne na prevážanie ťažkého nákladu, nízku spotrebu a pohodlie porovnateľné s vozidlami na diaľkovú prepravu. S vynikajúcim ťažným výkonom a schopnosťou prechádzať prekážky sa stáva veľmi atraktívnym pre zákazníkov v sektore zemných prác. Model Renault Trucks K zase stanovuje nové štandardy z hľadiska robustnosti, schopnosti prechádzať prekážky a zároveň má najlepší nájazdový uhol na trhu. Nové vozidlá majú lepšie hnacie ústrojenstvo, nové motory spĺňajúce normu Euro 6 a tiež veľmi charakteristickú kabínu.
 
Medzi najvýznamnejšie z mnohých funkcií vozidiel týchto nových modelov pre stavebníctvo patrí priestrannejšia, pohodlnejšia a ergonomickejšia kabína s otočnými tlačidlami. Stupienok na bočnej strane vozidla bol pridaný s cieľom uľahčiť vodičovi kontrolu nákladu. Za schopnosťou vozidiel odolávať najnáročnejším podmienkam stojí protinárazová ochrana najviac vystavených častí a celooceľové nárazníky na modeloch K aj C. Nakoniec sa môžu pochváliť mimoriadnymi technickými vlastnosťami, ako je vynikajúca svetlá výška, GCW (hrubá hmotnosť súpravy) až 120 ton a najlepší uhol nábehu na trhu (32°) na modeli K.
 
Optitrack, hydrostatický trakčný systém na prednej náprave, ktorý dokáže dočasne zvýšiť ťažnú silu, je dostupný pre model C. Súčasťou ponuky vozidiel K je zase tradičný pohon všetkých kolies. Vozidlá sú vybavené natáčacími svetlometmi, automatickou prevodovkou Optidriver v štandardnej výbave a elektrickou parkovacou brzdou, ktorá sa zatiahne pri vypnutí motora, plus niekoľkými možnosťami uchytenia karosérie.
 
Technické kvality nového modelového radu Renault Trucks pre stavebníctvo prinesú zákazníkom vyššiu úsporu nákladov, pretože nové motory Euro 6 ponúkajú bezkonkurenčnú úroveň výkonu a spotrebu pohonnej látky, ktorá je nižšia v porovnaní v predchodcami motormi spĺňajúcimi normu Euro 5. A vďaka optimalizovaniu pohotovostnej hmotnosti ponúka model C vynikajúce užitočné zaťaženie, ktoré môže byť až 22,8 tony pre 8×4. Model K má celkovú hmotnosť vozidla (GVW) až 50 ton a celkovú hmotnosť súpravy (GCW) až 120 ton. Tieto vozidlá ponúkajú tiež niekoľko možností uchytenia na zjednodušenie montáže karosérie, ktorá trvá o 20 % menej času, čím sa skracujú časy odovzdania vozidla.
 
S programom Optifuel spoločnosť Renault Trucks ponúka inštruktorom či správcom vozového parku zákazníkov z odvetvia stavebníctva podrobný modul s pokynmi na zavedenie prispôsobených plánov zlepšovania s dlhodobým sledovaním. Na tento účel slúži „interne vytvorený“ vzdelávací program výučby hospodárnej jazdy, Optifuel InfomaxOptifuel Training. Optifuel Training má navyše osobitý modul pre riadenie na staveniskách. Tento program prináša našim zákazníkom nezávislosť a môže viesť k zníženiu spotreby pohonnej látky až o 15 %.
 
Modelový rad Renault Trucks pre distribúciu
Pri navrhovaní novej ponuky vozidiel pre distribúciu spoločnosť Renault Trucks čerpala zo skúseností, poznania činností v odvetví a prostredia, ako aj známych a neznámych výhod súčasnej ponuky vozidiel. Hoci nový modelový rad Renault Trucks pre distribúciu vychádza z predchádzajúcich modelov, vyvinul sa do omnoho jasnejšej ponuky, ktorá je tvorená jedným modelovým radom a troma modelmi, ktoré sú schopné uspokojiť všetky potreby zákazníkov.
Spoločnosť Renault Trucks odteraz ponúka tri modely vo svojom modelovom rade D: Renault Trucks D, model od 10 do 18 t; Renault Trucks D Wide, model od 16 do 26 t a Renault Trucks D Access, model s kabínou s nízko položeným vstupom a nosnosťou od 18 do 26 t. Táto ponuka bude čoskoro doplnená o ďalšie vozidlo skonštruované tak, aby uspokojilo potreby zákazníkov, ktorí potrebujú riešenie od 3,5 do 7,5 t.
Nové motory DTI 5 a DTI 8 vychádzajú z osvedčených a vyskúšaných technológií, ktoré sú upravené pre použitie v mestskom prostredí. Sú v súlade s normou Euro 6 a zároveň majú lepší výkon a spoľahlivosť. Nízka spotreba pohonnej látky u predchádzajúcej generácie prešla na tento nový modelový rad. Vďaka schopnosti dosahovať maximálny krútiaci moment od 900 ot./min. nemusia vodiči vytáčať motor na hranicu jeho možností, a preto spotrebujú menšie množstvo pohonnej látky. Rovnako aj veľkorysý výkon nového štvorvalcového motora, ktorý zodpovedá výkonu šesťvalcového, umožní ešte viac rozšíriť ťažnú silu vozidiel.
 
Spoločnosť Renault Trucks montuje do celého modelového radu automatickú prevodovku, ktorá znižuje spotrebu pohonnej látky, chráni mechanické časti vozidla, znižuje náklady na údržbu a umožňuje vodičom plne sa sústrediť na šoférovanie. Rad funkcií na modeli Renault Trucks D bol navyše vylepšený s cieľom obmedziť náklady a uľahčiť údržbu (napr. nárazník, ktorý je namiesto jediného celku vyrobený z troch častí).
 
Pre zákazníkov, ktorí si želajú ešte viac znížiť prevádzkové náklady, môže byť tento modelový rad spojený so službou Optifuel Programme. Spojením softvéru na sledovanie a analýzu spotreby pohonnej látky, Optifuel Infomax, a školenia o hospodárnom vedení vozidla vypracovaného spoločnosťou Spoločnosť Renault Trucks je možné dosiahnuť úsporu na spotrebe pohonnej látky až 15 % v rámci celého vozového parku.
 
V odvetví distribúcie, kde je pole pôsobnosti široko diverzifikované, musí byť nákladné vozidlo schopné presne uspokojiť potreby zákazníkov. To je dôvod, prečo spoločnosť Renault Trucks ponúka viac než 100 rôznych modelov a montuje na ne uchytenia na uľahčenie práce karosárom. Bezprostredne po urobení objednávky majú karosári prístup ku všetkým plánom vozidla cez špecializovaný webový portál. Umožňuje im to jednoduchšie plánovať prácu a skrátiť čas montáže karosérie o 20 %.
 
Spoločnosť Renault Trucks skonštruovala svoj nový modelový rad D s cieľom optimalizovať celkovú využiteľnosť vozidla. To zahŕňa sprístupnenie odborných poznatkov výrobcu svojim zákazníkom s cieľom ponúknuť komplexný prepravný systém. Zaväzuje sa, že bude po ich boku počas celej doby prevádzkovania vozidla, a že im ponúkne efektívne riešenia z hľadiska financovania, poistenia, analýzy spotreby pohonnej látky a školenia o hospodárnom vedení vozidla, ako aj miestne služby pre efektívnu údržbu a znižovanie nákladov spojených s prestojmi.
 
Nové vozidlá Renault Trucks Euro 6 boli skonštruované s cieľom priniesť efektivitu nákladov, spoľahlivosť a hrdosť. Skupina Volvo Group, do ktorej patrí spoločnosť Renault Trucks, urobila významnú investíciu do novej ponuky vozidiel a tiež závodov a zariadení potrebných na ich výrobu. Nová obchodná organizácia umožní spoločnosti Renault Trucks rozšíriť svoje geografické pokrytie zvýšením počtu predajných a servisných miest o 30 až 40 % na vybraných trhoch. S touto novou ponukou vozidiel, za ktorou stojí globálna skupina, má spoločnosť Renault Trucks všetko, čo potrebuje na získanie priazne nových zákazníkov a zvýšenie podielu na trhu.

 

 

Prečítajte si aj

Back to top button