Motorizmus

Kampaň spoločnosti Volvo Trucks ocenená v reklamnej súťaži ADC Awards

Kampaň spoločnosti Volvo Trucks, ktorá uvádza nový rad kamiónov, stále získava ocenenia.

V globálnej reklamnej súťaži Art Directors Club Awards získala kampaň spoločnosti Volvo Trucks najviac ocenení zo všetkých nominovaných – vrátane prestížneho ocenenia Black Cube. Šesť naživo natočených skúšobných filmov spoločnosti Volvo Trucks pre novú ponuku kamiónov, vrátane veľmi úspešného hitu The Epic Split, dosiahlo viac ako 100 miliónov zhliadnutí na stránkach služby YouTube.
 
9. apríla začala porota reklamnej súťaže Art Directors Club Awards vyberať najkreatívnejšie reklamné kampane. Kampaň spoločnosti Volvo Trucks bola nominovaná v pôsobivých pätnástich kategóriách a získala sedem zlatých ocenení. „Je to pre nás veľká česť, pretože to znamená, že organizácia Art Directors Club, v ktorej pôsobí niekoľko popredných svetových odborníkov na reklamu, považuje marketing spoločnosti Volvo Trucks za najlepší na svete,“ hovorí Per Nilsson, riaditeľ pre verejné vzťahy spoločnosti Volvo Trucks.

Popri najvyššom počte získaných ocenení v tejto súťaži získala kampaň spoločnosti Volvo Trucks aj ocenenie Black Cube. Ide o hlavnú cenu konkurenčnej organizácie. Ocenenie je udeľované len nomináciám, ktoré dosahujú dostatočne vysokú kvalitu v oblasti kreativity. Cena bola naposledy udelená v roku 2011. Aby kandidát získal ocenenie Black Cube, rozhodnutie poroty musí byť jednomyseľné. Na porotu ADC zapôsobilo najmä to, že sa kampaňou podarilo spoločnosti Volvo Trucks osloviť široké publikum.
 
„V prieskume takmer polovica vlastníkov kamiónov, ktorí zhliadli naživo natočené skúšobné filmy, uviedla, že odteraz by sa pri ďalšej kúpe nového kamióna s väčšou pravdepodobnosťou rozhodla pre Volvo. Pre nás to je ďalšie silné svedectvo o tom, že kampaň bola úspešná,“ hovorí Per Nilsson. Ďalšie prestížne ocenenie, ktoré putovalo do rúk spoločnosti Volvo Trucks, je ocenenie Klient roka. Udeľuje sa klientovi, ktorý získa najviac ocenení naprieč všetkými súťažnými kategóriami.
 
Fakty
– V rámci kampane bolo distribuovaných spolu šesť naživo natočených skúšobných filmov: The Ballerina Stunt, The Hook, The Technician, The Hamster Stunt, The Chase a The Epic Split.
– Videá okázalým spôsobom predstavili inovačné vlastnosti ponuky kamiónov.
– Videá boli uverejnené len na stránkach služby YouTube.
 

 
Dosah reklamnej kampane:
Od júna 2012 do marca 2014:
– Počet prívržencov na Facebooku sa zvýšil zo 16 tisíc na 330 tisíc.
– Počet odberateľov na YouTube sa zvýšil z 3 500 na 90 tisíc.
– Počet jedinečných návštev na webových stránkach spoločnosti Volvo Trucks v Európe sa zdvojnásobil z viac ako 175 tisíc na 350 tisíc mesačne.
– Videá na YouTube majú viac ako 100 miliónov zhliadnutí a boli zdieľané takmer 8 miliónkrát.
– V médiách na celom svete sa objavilo viac ako 20 tisíc správ o videách.
– Odhaduje sa, že táto úroveň publicity vytvára mediálnu hodnotu vo výške 126 miliónov eur (172,6 milióna USD).
– V prieskume takmer polovica vlastníkov kamiónov, ktorí zhliadli videá uvádzacej kampane, uviedla, že by sa pri ďalšej kúpe nového kamióna s väčšou pravdepodobnosťou rozhodla pre Volvo.
 
Ocenenia udelené spoločnosti Volvo Trucks v súťaži Art Directors Club Awards pre rok 2014:
– Black Cube,
– Klient roka,
– sedem zlatých ocenení, dve strieborné a štyri bronzové.
 
O súťaži Art Directors Club Awards
Ide o jednu z najprestížnejších reklamných súťaží v Spojených štátoch. Ceny každoročne udeľuje organizácia Art Directors Club so sídlom v New Yorku. Ocenenie, odovzdávané na festivale ADC v Miami, je udeľované od roku 1921. V tomto roku sa slávnostné udeľovanie ocenení konalo 9. apríla 2014.
 
 

Prečítajte si aj

Back to top button