Motorizmus

Renault Trucks predstavil nový Renault Master

Nový Renault Master bol predstavený verejnosti na výstave úžitkových vozidiel Birmingham Commercial Vehicle Show.

Dostupný v celkových hmotnostiach od 2,8 do 4,5 t, nový Renault Master benefituje z nového dizajnu, nových motorov, technológie bi-turbo, ESC ako štandard a Eco-Mode, na ďalšiu úsporu paliva. Commercial Vehicle Show, alebo Šou úžitkových vozidiel, ktorá sa konala v Birminghame od 29. apríla do 1. mája 2014, bola miestom, kde spoločnosť Renault Trucks ukázala svetu nový Renault Master.
 
Nový Renault Master je dokonalé riešenie potrieb zákazníkov v mestskom prostredí. Dostupný v celkových hmotnostiach od 2,8 do 4,5 t, k dispozícii ako dodávka, podvozok, kabína pre osádku, kombi, bus, plošina s kabínou, s pohonom predných, alebo zadných kolies, prípadná dvojmontáž na zadnej náprave, manuálna alebo robotizovaná manuálna prevodovka. 
 
Nový Renault Master je vybavený technológiou bi-turbo (dve turbodúchadlá za sebou, jedno nízkotlaké a jedno vysokotlaké) (pre motory s výkonom 135 a 165 k). Vďaka tejto technológii môžu pracovať turbodúchadlá samostatne, alebo spoločne, vďaka čomu je zabezpečený maximálny plniaci tlak počas všetkých režimov práce motora. Pre vodiča to znamená vyšší jazdný komfort, zvýšený výkon a zároveň, nižšiu spotrebu paliva a nižšie emisie CO2.
 
Zákazníci, ktorí si zvolia nový Renault Master, môžu takisto znižovať spotrebu použitím ekologického módu Eco-Mode. Verzie s výkonom 135 k a 165 k majú tento systém v štandardnej výbave. Šofér môže optimalizovať spotrebu paliva jednoduchým stlačením tlačidla na prístrojovej doske. Master je pri týchto verziách takisto štandardne vybavený funkciou Stop & Start. Tá  automaticky vypne motor, akonáhle vozidlo zastane, napríklad na semaforoch. Motor automaticky naštartuje po stlačení spojky. V kombinácii s technológiou bi-turbo môžu tieto systémy dosiahnuť zníženie spotreby paliva až o 10%.  
 
Nový Renault Master je vybavený vznetovým motorom s objemom 2.3 l, spĺňajúcim emisnú normu Euro 5 a ponúka široký rad výkonov: pre vozidlá s manuálnou prevodovkou je to päť výkonov od 110 do 165 k, zatiaľ čo pri robotizovaných prevodovkách sú to dve možnosti (125 a 150 k).
 
Čo sa bezpečnosti týka, nový Renault Master je štandardne vybavený stabilizačným systémom ESC. Pre optimálnu bezpečnosť a ovládateľnosť zahŕňa systém ESC aj tieto funkcie: Hill Start Aid – pomoc pri rozjazde do kopca, Emergency Break Assist – asistent pri núdzovom brzdení, Extended Grip – elektronická trakčná kontrola, Trailer Swing Assist – asistent stabilizácie prívesu, Adaptive Load Control a Anti Rollover Control System – systémy pre ochranu pred prevrátením a kontrolu zaťaženia.
 
Pre verziu kombi je k dispozícii aj kontrola tlaku v pneumatikách. Nakoniec, pre lepší rozhľad je k dispozícii zrkadlo pre slnečnú clonu spolujazdca. V prípade jeho použitia pomáha prekonať mŕtvy uhol medzi zorným poľom v spätnom zrkadle a priamym pohľadom.
 
Celkový vzhľad nového Renaultu Master takisto benefituje zo zmien. Nová kapota, nová maska chladiča a možnosť krytu proti odletujúcim kamienkom pred chladičom. Tak, ako nový rad vozidiel Renault Trucks má aj nový Master červený identifikačný štítok „by Renault Trucks” na dverách vodiča, spolujazdca a v prípade dodávky aj na zadných dverách.
 
Pre značku Renault Trucks sú popredajné služby neoddeliteľnou súčasťou vozidla, preto aj nový Renault Master ponúka servisné služby dokonale prispôsobené jeho použitu. Kvalita služieb Renault Trucks je dostupná cez servisné kontrakty Start & Drive, rovnako ako optimálne financovanie a poistné produkty. Distribučný rad Renault Trucks ponúka najširšiu ponuku na trhu, s novým Renaultom Master, Renault Maxity, Renault Trucks D Cab 2m, Renault Trucks D a Renault Trucks D WIDE.
 

Prečítajte si aj

Back to top button