Motorizmus

Nová pneumatika Continental WinterContact TS 850 P prichádza na slovenský trh

Spoločnosť Continental uvádza do predaja novú prémiovú zimnú pneumatiku Continental WinterContact TS 850 P pre silnejšie motorizácie osobných vozidiel a SUV, a odpovedá tak na neustále rastúci dopyt po veľkých rozmeroch obutia.

Pneumatika, ktorá sa už umiestnila na vrchole v aktuálnych testoch magazínov AutoBild, prináša mnoho inovácií i zdokonalených prvkov pre ešte bezpečnejšiu jazdu. Pri novom modeli WinterContact TS 850 P sa vývojárom popredného výrobcu zimných pneumatík Continental opäť podarilo dosiahnuť významné zlepšenie výkonnostných charakteristík.
 
Svojho predchodcu prekonáva nielen v handlingu na snehu a suchej vozovke, ale aj v brzdnom výkone a poskytuje tiež ďalšie pokročilé vlastnosti vďaka novému dezénu behúňa. Spoločnosť Continental, líder na trhu so zimnými pneumatikami, navyše svoj ​​nový produkt ponúka za nezmenenú cenu.
 
O päť percent lepší handling na snehu
Ťažiskovým prvkom dezénu pri zimných pneumatikách je vnútorná ramenná časť, ktorá má najväčší vplyv na bezpečnosť a pôžitok z jazdy na zasnežených cestách. Oproti predchádzajúcim modelom ťaží nová pneumatika od spoločnosti Continental z väčších uhlov a pevnejšieho uloženia lamiel. Na povrchu behúňa je navyše rozmiestnených viac blokov, čo vedie k výraznému nárastu počtu bočných hrán. Lamely v strede behúňa a na vnútornej strane pneumatiky sú schopné absorbovať väčšie množstvo snehu a využiť ho na zvýšenie trenia, vďaka čomu pneumatika dosahuje lepšiu priľnavosť. Výsledkom je päťpercenté zlepšenie handlingu na snehu.
 
Dvojpercentné zlepšenie handlingu na suchej vozovke
Handling a jazdné vlastnosti zimných pneumatík na suchej vozovke výrazne ovplyvňuje tuhosť behúňa. Aby vývojári túto vlastnosť pri práci s asymetrickými dezénmi behúňa zlepšili, zamerali sa primárne na vonkajšiu ramennú časť pneumatiky. Lamely v blokoch behúňa na vonkajšej strane pneumatiky sú navrhnuté s cieľom zabezpečiť vyššiu tuhosť blokov. Riadenie je tak pri zatáčaní pri veľkých rýchlostiach ešte presnejšie. Lamely a bloky na vnútornej strane a v strednej časti behúňa do seba navzájom zapadnú, vďaka čomu sú záberové vlastnosti ešte lepšie. Ďalšiu inováciu predstavuje využitie nižšej bočnice umožňujúce rýchly nárast bočných síl.
 
Až päťpercentné zlepšenie brzdných vlastností
Požadované záberové vlastnosti pri brzdení u asymetrických dezénov behúňa zaisťujú stredné časti kontaktnej plochy pneumatiky. Mimoriadne účinnému spomaleniu napomáha aj niekoľko prvkov využívaných pri letných pneumatikách: v strede behúňa sa nachádza prerušovaný pruh zabraňujúci blokom behúňa v nakláňaní, takže extrémne sily pôsobiace pri brzdení je možné efektívne preniesť na suchú alebo mokrú vozovku. Pri zatáčaní vytvára pružnosť týchto blokov väčšiu kontaktnú plochu pneumatiky – značné rezervy záberových vlastností možno využiť aj pri brzdení v zákrute. Brzdná dráha sa tak v závislosti na tom, či je vozovka suchá, alebo mokrá, môže skrátiť až o päť percent.
 
 
Verzia pre SUV – skvelý výkon aj na štrku
Pneumatika Continental WinterContact TS 850 P SUV dostala do vienka väčšie bloky behúňa, vďaka ktorým sa v ňom pri jazde na štrku nezachytávajú kamienky. Kostra je zároveň navrhnutá tak, aby sa dokázala bez problémov vysporiadať s vyššou hmotnosťou vozidiel SUV a účinne prenášala vysoké sily pôsobiace pri brzdení, zatáčaní a zrýchľovaní.
 
Počnúc nadchádzajúcou zimnou sezónou Continental WinterContact TS 850 P spoločne s Continental WinterContact TS 850 P SUV začnú postupne nahrádzať modely ContiWinterContact TS 830 P a ContiCrossContact Winter, ktoré ale budú stále dostupné v širokej škále rôznych rozmerov. Doplnia tak etablovanú pneumatiku ContiWinterContact TS 850 (14-17 palcov).
 
Novú pneumatiku WinterContact TS 850 P okamžite ocenila redakcia časopisu AutoBild Sportscars v prvom teste zimných pneumatík sezóny (číslo 10/2014), a to najvyššou známkou „príkladná“. Odborníci stanovili finálny verdikt v tomto znení: „Presvedčivá zimná pneumatika s príkladnou kvalitou jazdy na mokrej vozovke. Vynikajúce riadenie za mokra i sucha s presnou odozvou a stabilným bočným vedením. Krátke brzdné dráhy na zasneženej a mokrej vozovke. Nízky valivý odpor.“
 
AutoBild Sportscars testoval s vozidlom BMW M 135i okrem WinterContact TS 850 P ešte päť modelov pneumatík európskych a ázijských výrobcov o rozmere 235/35 R 19 v 13 kritériách, ktoré zohľadňovali nielen bezpečnostné, ale aj športové aspekty. Nová zimná pneumatika od spoločnosti Continental obsadila jedno z popredných miest ako pri brzdení na snehu a teste na mokrej vozovke, tak aj pri riadení za sucha. „Ide o presvedčivý debut nášho nového zimného modelu pre dynamicky rastúci segment UHP, vďaka ktorému možno smelo povedať, že zima môže prísť,“ uviedol manažér pre externú komunikáciu a PR spoločnosti Continental Alexander Bahlmann.
 
Na základe celkových výsledkov testu dala redakcia vo všeobecnej rovine jednoznačne prednosť širším modelom zimných pneumatík. Podľa odborníkov si len málo vodičov uvedomuje, že práve tieto pneumatiky sú lepšou voľbou aj pre použitie v zime. Ich prednosti v podobe lepšej dynamiky v zákrutách a kratších brzdných dráh na snehu, mokrej aj suchej vozovke to ale jasne dokazujú.
 

Prečítajte si aj

Back to top button