Motorizmus

Víťaz Optifuel Challenge 2014 je z Francúzska

Posledné kolo súťaže Optifuel Challenge 2014, medzinárodnej súťaže v eko jazde, ktorú organizuje značka Renault Trucks sa konalo 29. Októbra v Nice.

28 účastníkov z pätnástich krajín preukazovalo svoje kvality v eko jazde za volantom Renault Trucks T 460 Optifuel. Stéphane Saves, francúzsky vodič zo spoločnosti Semezies, zvíťazil pred ďalším Francúzom, Jean-Philippe Riouxom, ktorý reprezentoval firmu Stef a mladým, 26 ročným maďarským šofŕom, Dánielom Nagyom z firmy Káta-Kamion.
 
Na juhu Francúzska, v meste Nice, ocenila súťaž v efektívnom šoférovaní a znižovaní spotreby, Renault Trucks Optifuel Challenge, dvoch francúzskych a jedného maďarského účastníka. Titul najlepšieho medzinárodného eko vodiča získal Stéphane Saves, ktorý reprezentoval francúzsku prepravnú spoločnosť Semezies.
 
Tento profesionál so šesť ročnými skúsenosťami po súťaži povedal: „Cítil som, že mám celkom dobrú šancu. Dostal som výborný tréning od značky Renault Trucks, čo sa ekonomického jazdného štýlu týka, ktorý mi pomohol zlepšiť sa až o 6 litrov na 100 km, a veľmi sa mi páči Optifuel program. Infomax používam na dennej báze, aby som dokázal zlepšovať svoju spotrebu, aj jazdenie. Napriek tomuto všetkému som preťal cieľovú čiaru poriadne vystresovaný! Ten tlak bol neuveriteľný…“. Ďalej pridáva: „Som skutočne rád, že sa mi podarilo túto súťaž vyhrať a dúfam, že budúci rok budem schopný obhájiť svoje víťazstvo, prípadne ho prenechať kolegovi v našej firme, ktorá je nabitá talentovanými vodičmi!“.
 
Corinne Semezies, ktorá spoločnosť vedie sa pretekov zúčastnila spoločne s jej šoférom, oslavovala víťazstvo: „Táto cena dokazuje Stéphanove osobné zanietenie, rovnako ako všetkých vodičov vo firme Semezies, čo sa oblasti spotreby týka.“ Spoločnosť, ktorá má permanentne zamestnaných 12 vodičov, je silno zainvolvovaných v tomto úsilí: „Dávame veľký dôraz na vzdelávanie našich vodičov, ktorí následne odovzdajú svoje skúsenosti ďalšej generácii. Optifuel Infomax nám dáva údaje, kde vidíme, ako kto stojí a môže sa zlepšiť, no vodiči nesúťažia jeden s druhým. Naša spoločnosť je hlavne rodinne zameraná, a snažíme sa ju viesť s rodinným prístupom“, uzatvára Corinne.
 
Vďaka politike vzdelávania vodičov jej spoločnosť šetrí 25 000 litrov paliva ročne a znižuje náklady na údržbu flotily, hlavne vďaka optimálnejšiemu využívaniu brzdenia. Pán Saves získal darčekovú poukážku v hodnote 8 000,- €, ktorú môže využiť v akomkoľvek obchode, plus iPad mini a navigačnú aplikáciu Nav’Truck Europe pre nákladné vozidlá. Spoločnosť Semezies získala zdarma ročný prenájom, vrátane servisu, nového Renault Trucks T 460 Optifuel.
 
Ďalší francúzsky súťažiaci, Jean-Philippe Rioux, jazdiaci pre spoločosť Stef, si domov odviezol druhé miesto. Priznáva, že do súťaže sa prihlásil bez akéhokoľvek tréningu. S 30 rokmi skúseností odovzdáva Jean-Philippe to najlepšie čo vie každý deň vo svojej firme: „Mojim cieľom bolo skončiť v prvej trojke, takže som nadšený. Som veľmi spokojný so svojim výkonom; Optiroll som používal na 50% a cítim, že presne toto spravilo ten hlavný rozdiel.“
 

 
Na súťaži ho sprevádzal Gilles Wachalski, ktorý má na starosti vzdelávanie vodičov vo firme Stef: „Toto druhé miesto je ukážkou kvality vodičov, ktorí dostávajú tréning každé tri roky. Tréning je nedeliteľnou súčasťou ich cieľov a firemnej kultúry v našej spoločnosti.“ Podľa Gillesa, je to práve perfekcionizmus jeho vodiča, ktorý ho odlíšil od ostatných: „Vie, čo znamená spraviť kus dobrej roboty a neustále vylepšuje svoje šoférske zručnosti na ceste k perfekcionizmu. Navyše, miluje svoju prácu!“  Pán Rioux vyhral darčekový poukaz v hodnote 2 000,- € a iPad mini s navigačnou aplikáciou Nav’Truck Europe pre nákladné vozidlá. Navyše, jeho firma získala 3 000,- € na využitie v sieti Renault Trucks.
 
Maďarský, len 26 ročný Dániel Nagy z firmy Káta-Kamion, získal tretie miesto. Marketingový pracovník a lokálna sieť Renault Trucks presvedčili Dániela, aby sa zúčastnil tejto súťaže. Mladý vodič, ktorý sa neustále zameriava na ekonomické a efektívne vedenie vozidla, mal dobré šance na víťazstvo: „Táto firma je môj rodinný biznis, takže je veľmi dôležité, aby som robil čo viem, za účelom zníženia spotreby“, hovorí Dániel. Výkonný riaditeľ, Istvan Nagy potvrdzuje, že spoločnosť sa neustále venuje spotrebám vodičov, ktoré sú vyhodnocované na pravidelnej báze.
 
Najlepší vodiči získavajú odmeny a môžu si vyberať vozidlá, dokonca aj cesty. „Som skutočne nadšený, že jeden z našich vodičov sa umiestnil na pódiu a navyše o to viac, že je to môj syn!“, dodal Nagy st.. Dániel získal 1 000,- € darčekový poukaz, iPad mini s navigačnou aplikáciou Nav’Truck Europe pre nákladné vozidlá a firma 2 000,- € na využitie v sieti Renault Trucks. To však nie je všetko! Región strednej a východnej Európy (Market Central East Europe) vyhlásil súťaž, že najlepšie umiestnený vodič (reprezentant regiónu), získa poukaz na 5 000,- € a jeho spoločnosť ½ ročný prenájom Renault Trucks T460 Optifuel. V tomto prípade cena išla tiež do rúk Dániela Nagya a jeho otca, ktorí zastupovali firmu Káta-Kamion.
 
Súťaž
Do finálového kola súťaže Optifuel Challenge 2014 sa prebojovalo 28 najlepších eko vodičov, spomedzi 6 000 účastníkov a viac ako 1 200 firiem, ktorí sa zapojili do národných kôl. Finalisti bojovali za volantom nového radu T, ktorý sa tento september stal Medzinárodným kamiónom roku 2015.
 
Súťaž, ktorú od roku 2012 organizuje značka Renault Trucks, je perfektnou ukážkou záväzku výrobcu voči svojim zákazníkom, v oblasti spotreby paliva, ako aj prístup zohľadňujúci vozidlo a príslušné služby, s cieľom znižovať spotrebu už od prvého kilometra. Súťaž prebiehala v dvoch fázach. V prvej účastníci odpovedali na dotazník, ktorý mal preveriť ich znalosti, týkajúci sa dopadu základných princípov znižovania spotreby a efektívneho vedenia vozidla.
 
V druhej fáze jazdili na otvorenej ceste, za volantom Renault Trucks T 460 Optifuel, ktoré bolo vybavené motorom DTI 11, za sprievodu inštruktora. Aby bolo zabezpečené, že každý účastník má rovnakú šancu zvíťaziť, bolo poradie tímov na trati zvolené náhodným žrebom a každá súprava bola presne nakalibrovaná. Skontrolovaný bol aj tlak v pneumatikách. Jedna súprava vždy sprevádzala každú skupinu, aby bolo zabezpečené, že na trase sa nevyskytli žiadne nepredvídateľné udalosti a aby mohli byť eliminované akékoľvek dopady premávky na výsledok.
 
Po dokončení každej jazdy prebehla analýza jazdného výkonu (počet stlačení brzdového pedálu, čas strávený jazdou bez plynu (voľný dojazd) a percento v zelenej zóne otáčok), rýchlosti a spotreby paliva. Toto všetko bolo analyzované pomocou nástroja Optifuel Infomax. Následne, experti Renault Trucks poskytli spätnú väzbu každému účastníkovi s radami, ako by sa mohli do budúcna zlepšiť. Každý pretekár bol sprevádzaný tímom, ktorý pozostával zo zástupcu jeho firmy a člena siete Renault Trucks. Všetci mali možnosť sledovať výkon vodiča v reálnom čase vďaka telematickému systému na sledovanie flotily Optifleet.
 

Prečítajte si aj

Back to top button