Motorizmus

Odvážna a nádherná Scania R 730

Austrálsky pretekár Tony DeFelice má vášeň pre rýchle a silné vozidlá.

V tíme Vicious Rumour Racing team zastáva hneď dve funkcie: jazdí na svojich Ferrari, ale zároveň šoféruje Scani R 730, ktorou svoje športové autá premiestňuje. Zbierka jeho vozidiel zahŕňa okrem Scanie R 730 aj závodný špeciál Ferrari 458 GT3 a ďalšie Ferari, ktoréje schopné pohybovať sa v bežnej premávke.
 
Tonyho tím Vicious Rumour Racing team závodí v austrálskych pretekoch triedy GT, a zúčastňuje sa aj pretekov dragsterov (preteky na krátku vzdialenosť s pevným štartom). Náves, ktorý silná Scania ťahá, púta pozornosť už na prvý pohľad. Okrem toho, že do neho s prehľadom naložíte závodný špeciál, je interiér návesu veľmi luxusný – má salónik, miestnosť pre porady a časť na spanie. Tím, ktorý tvorí okrem Tonyho jeho švagor Barry a inžinier Phil Hughes, tak má počas ciest k dispozícii veľmi pohodlné priestory.
 
Podpora od Scanie
Napriek tomu je často v tieni ťahača – spomínanej Scanie R 730. Mriežka prednej masky, kľučky na dverách aj okenné lišty sú potiahnuté karbónovými vláknami, rovnako ako 710-litrová nádrž na ľavej a 320-litrová nádrž na pravej strane. Výraznú červenú farbu dopĺňajú matné čierne kolesá.„Scania jazdí ako európske luxusné auto,“ hovorí Barry.
 
„Je komfortná a tichá. Páči sa mi funkcia Downhill Speed Control a retardér. Schádzať prudký kopec je v pohode, a v kabíne je bez hlučnej motorovej brzdy oveľa tichšie. Môžete sa bezproblémov rozprávať bez toho, aby Vás potom bolelo hrdlo. Sedadlá sú tiež veľmi dobré, takže dorazíte svieži, čo je dobrý začiatok pretekárskeho víkendu.
 
“Úžasný výkonTony bol po prvej jazde v Scanii unesený. „Ak by som nevidel náves v spätných zrkadlách, neveril by som,  že je pripojený za auto. Keď ideme závodiť, vážime dokopy asi 30 ton, čo z pohľadu priemyselných štandardov nie je až tak veľa, ale s motorom V8 to ide bez námahy.“Tony svoj truck zbožňuje. „Šoféruje sa bez námahy a vo vnútri sa cítite ako v Audi A6. Je veľmi luxusný a veľmi prestížny, a na rozdiel od nášho predchádzajúceho auta nepíska, nehrká a nerozpadáva sa po 80 000 km.“
 

Prečítajte si aj

Back to top button