Motorizmus

Trucky Ford Cargo pre Saudskú Arábiu

Turecké trucky Ford Cargo 4135M sme predstavili v našom časopise pred dvoma rokmi.

Písali sme, že sú určené najmä pre krajiny s rozvíjajúcou sa automobilovou dopravou, najmä v afrických krajinách. Záujem o ne nastal aj v Saudskej Arábii, pre ktorú turecký Ford Otosan pripravil špeciálnu verziu do horúcich púštnych podmienok. Vozidlo uviedli na 26. medzinárodnej výstave konštrukčných technológií a stavebných materiálov v Riáde v polovici novembra minulého roka.
 
Ford Cargo 4135 Mixer bol vari najpríťažlivejší model s podvozkom 6×4 a 8×4 s objemom mixéra od 8 do 12,7 m3 je určený nielen na dobré cesty, ale aj na cesty bez tvrdého povrchu. Výrobca podľa želania dodá vozidlá s rôznymi motormi, prevodovkami a kabínami podľa oblastí používania. Trucky s rámom podvozkov s hrúbkou pozdĺžnikov 10 mm a s výkonom motora 350 koní sú určená pre stavebný sektor.
 
Okrem mixérov prišli objednávky ešte aj na samotné ťahače 1843 T, na sklápače 3535D 6×4 a na podvozky s mixérom 4135M 8×4. Požiadavka cementární mala podmienky: kvalita vozidiel s prijateľnou cenou a nízke prevádzkové náklady.
 
Verzia pre zvlášť horúce oblasti
Trucky Ford Cargo 4135M s úpravou pre mimoriadne náročné horúce podmienky majú kabíny vybavené výkonnou klimatizáciou a navyše protiprachovou úpravou s upravenými chladičmi a filtráciou prachu. Turecký Ford má 60-ročné skúsenosti s výrobou truckov, ich vývojom a je schopný poskytnúť zákazníkom v mnohorakých klimatických podmienkach vozidlá podľa prísnych požiadaviek, ako napríklad aj pre krajiny v oblasti Perského zálivu, na Stredný východ, pre africké krajiny s veľmi horúcim počasím.
 
Verzie s úpravou Hot Climate Package (s úpravou do tropického počasia) absolvovali drastické testy vrátane testy v laboratórnych podmienkach a počas jazdných skúšok v konkrétnych oblastiach trucky absolvovali až 300 000 km. S takouto úpravou Ford Otosan ponúka viacero modelov: 1832 DC, 2532 DC, 2532 HR, 3535D DC, 3535M DC a ďalšie.
 
Generálny riaditeľ spoločnosti Ford Otosan Haydar Yenigün sa po otvorení výstavy na stánku Ford Motor vyjadril:  „Potešil nás záujem spoločnosti Al Tayer Motors o ponúknutú spoluprácu s krajinami UAE (Spojené arabské emiráty), ktoré patria medzi najrýchlejšie sa rozvíjajúce krajiny Stredného východu. Ponúkame im širokú paletu ťažkých úžitkových automobilov na riešenie akýchkoľvek dopravných projektov. Ford Otosan začal s výrobou truckov v roku 1959 najskôr ich montážou z dovážaných dielcov a častí. Dnes už vyrábame vlastné vozidlá.
 
V našom vývojovom centre pracuje 1 300 inžinierov a ťažké trucky si už vyvíjame sami. A vozidlá pre UAE do mimoriadne náročných klimatických podmienok sme vyvinuli u nás. Máme dostatok vývojových a výrobných skúseností, ktoré sa presadili v 50 krajinách troch kontinentov vrátane Ruskej federácie, vkrajinách východnej Európy, Stredného východu a Severnej Afriky. Dnes vlastne otvárame naše prvé zastúpenie v Dubai, ktoré sa stane základňou pre celý región Stredného východu. Tak budeme môcť splniť okamžite všetky požiadavky zákazníkov z tejto oblasti.“
 
Ford Otosan v Rusku    
Turecký Ford však nezostal iba pri operáciách na Strednom východe, ale urobil vážne kroky, aby sa stal globálnym hráčom na trhoch ťažkých truckov. Jeho predstavení podpísali nedávno memorandum s holdingom Avtotor na výrobu nákladných automobilov a ťahačov v Kaliningrade, ruskej továrni na výrobu úžitkových vozidiel. Budú to 100-percentne turecké vozidlá aké Ford Otosan exportuje do 30 krajín.
 
Továreň v Kaliningrade leží v severozápadnej časti Ruskej federácie a Ford by tam mal vyrábať trucky Ford Cargo s ročnou produkciou 80 000 vozidiel. Pritom poznamenávame, že Ruská federácia predstavuje najväčší trh  s ťažkými nákladnými vozidlami v Európe. Podľa vyjadrenia generálneho riaditeľa firmy Ford Otosan, Haydara Yenigüna, ide len o rozšírenejšiu spoluprácu v oblasti ťažkých nákladných automobilov, ktoré Ford Otosan exportoval do Ruska od roku 2007.
 
Tým, že sa začne výroba truckov Ford Cargo v Rusku, vznikne na celom území Ruskej Federácie sieť obchodných zastúpeni s predajcami a servisnou sieťou. Ford Otosan bude v Rusku vyrábať ťahače 1846T a cestné trucky s pohonom 4×2 a 6×2, pritom ešte aj stavebné trucky s pohonom 6×4 a 8×4, ktoré sú spoľahlivé, pohodlné, s veľmi dobrými technickými parametrami, aké si vyžadujú ruské dopravné podmienky. Pritom spĺňajú európske normy.
 
Vozidlá z výroby v Kalingrade sa budú navyše exportovať do Kazachstanu a Bieloruska. Výroba truckov Ford Cargo sa má začať v Rusku už tohto roku. V Kalingradskej oblasti Avtotor Holdinga začal výrobu ťažkých nákladných automobilov ruskej proveniencie už pred dvadsiatimi rokmi. Ide totiž o oblasť veľmi výhodnú na takúto výrobu.
 
Nielen pro dostatok pracovných síl, ale aj z logistického pohľadu a klimatických podmienok. Ročná produkcia domácich truckov bola doteraz okolo 15 000 vozidiel. No pri výstavbe nových priestorov sa tam vybuduje moderná zváracia linka a linka povrchových úprav s najnovším vybavením. Takže popri obchodných aktivitách tureckého Forda v Saudskej Arábii a v Spojených arabských emirátoch začiatok výroby truckov Ford Otosan v Ruskej federácii predstavuje veľmi vážny marketingový krok tureckého priemyslu.
 

Prečítajte si aj

Back to top button