Motorizmus

Predaj Mitsubishi Motors vzrástol v kalendárnom roku 2014 o 38%

28%-ný rast predstavuje 136 928 vozidiel.

V závere roka, v ktorom značka Mitsubishi v Európe dosiahla významný míľnik (40 rokov oficiálneho pôsobenia na európskom trhu + návrat k ziskovosti vo fiškálnom roku 2013), pokračovala spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation v posilňovaní svojich pozícií v regióne, kde na 34 trhoch (oblasť MME34 s výnimkou Ruska a Ukrajiny, a vrátane pick-upu L200) dosiahla so 136 928 predanými vozidlami nárast predaja o 28% (oproti 106 712 vozidlám predaným v kalendárnom roku 2013):
 
Rýchly(ejší) rast
Tieto výsledky odzrkadľujú v prvom rade celkovú ekonomickú situáciu v Európe, či už ide o oživenie (v Španielsku, kde predaj značky vzrástol o 51%, čo predstavuje posun z 9. na 6. miesto v TOP 10 trhov teritória MME34), posilnenie predaja (vo Veľkej Británii nárast o + 52%) alebo trvalý rast v najväčšej ekonomike Strednej Európy – v Poľsku, ktoré teraz vstúpilo medzi TOP 5 trhov MME34 (nárast o + 77%). Na mnohých trhoch Európy však Mitsubishi Motors zaznamenalo ešte rýchlejšie tempo rastu.
 
Výkonnosť trhov regiónu MME34 zároveň odzrkadľuje dobré výsledky zaznamenané Mitsubishi Motors na ostatných vyspelých trhoch v priebehu kalendárneho roka 2014 ako sú napr. Spojené Štáty Americké (nárast o + 24,8%) či Kanada (nárast o + 7,6%).
 
Rebríček najlepších 10 trhov regiónu MME34 za kalendárny rok 2014:
1 – Nemecko: 24 974 vozidiel (+ 14%)
2 – Veľká Británia: 22 793 vozidiel (+ 52%)
3 – Izrael: 13 154 vozidiel (+ 108%)
4 – Holandsko: 12 074 vozidiel (- 2%)
5 – Poľsko: 6 632 vozidiel (+ 77%)
6 – Španielsko: 6 147 vozidiel (+ 51%)
7 – Nórsko: 5 843 vozidiel (- 7%)
8 – Švédsko: 5 778 vozidiel (+ 77%)
9 – Turecko: 5 428 vozidiel (+ 6%)
10 – Francúzsko: 5 106 vozidiel (- 3%)
 
Priaznivý pomer hodnota a cena presvedčili zákazníkov v Európe
Nárast predaja vozidiel Mitsubishi Motors je odzrkadlením atraktívnej ponuky vozidiel s logom troch diamantov s priaznivým pomerom hodnoty a ceny, ktorá presvedčila zákazníkov v Európe. Títo majú v rámci regiónu MME34 na výber z rôznych modelov, počnúc bestsellerom Mitsubishi ASX (+ 33%), cez legendárnu ikonu off roadu Mitsubishi Pajero / Montero / Shogun (+ 26%) až po súčasnú generáciu pick-upu Mitsubishi L200, ktorý je lídrom vo svojom segmente na trhu v Turecku (trh č.2 v regióne MM34 pre model L200 s trhovým podielom 33% a so 4 205 vozidlami).
 
To isté sa vzťahuje aj na úspechy najmenšieho člena rodiny vozidiel Mitsubishi – „Global Small“ – na jeho kľúčových trhoch v Európe, ktorými sú Nemecko (9 350 predaných vozidiel Space Star) či Dánsko (1 732 predaných vozidiel Space Star), pričom práve v Dánsku tento model umožnil opätovný návrat značky Mitsubishi na scénu (celkovo 2 624 predaných vozidiel Mitsubishi, čo predstavuje nárast +> 200%).
 
V Izraeli, kde je Mitsubishi Motors najrýchlejšie rastúcou značkou v miestnom rebríčku Top 25 už druhý rok po sebe, významne prispel k úspechu práve „Global Small“ s 3 762 vozidlami Space Star a 4 117 vozidlami Attrage predanými v kalendárnom roku 2014.
 
Ďalšiu indíciu úspechu značky Mitsubishi Motors možno nájsť aj vo Veľkej Británii, kde sieť autorizovaných predajcov a opravcov Mitsubishi vygenerovala vyšší finančný výnos z predaja, než kedykoľvek predtým v histórii značky v krajine.
 
TOP 5 modelov značky Mitsubishi Motors v obchodnom teritóriu MME34 za kalendárny rok 2014:
 
1 – Outlander: 38 617 vozidiel (z ktorých 19 980 vozidiel boli plug-in hybridné verzie PHEV)
2 – ASX: 36 702 vozidiel (+ 33%)
3 – Global Small*: 30 982 vozidiel (+ 66% pre Space Star/Mirage)
4 – L200: 18 371 vozidiel (+11%)
5 – Pajero/Montero/Shogun: 6 491 vozidiel (+ 26%)
 
*Space Star/Mirage a Attrage
 
Plug-in vozidlá Mitsubishi výrazne prispeli k úspechu značky v regióne
Relevantnosť ponuky vozidiel Mitsubishi v teritóriu MME34 je taktiež zrejmá aj vďaka úspechom plug-in hybridného modelu Mitsubishi Outlander PHEV (19 980 predaných vozidiel):
1 – Holandsko: 7 666 vozidiel
2 – Veľká Británia: 5 370 vozidiel
3 – Švédsko: 2 289 vozidiel
4 – Nórsko: 1 485 vozidiel
5 – Nemecko: 1 060 vozidiel
 
Mitsubishi Outlander PHEV, ktorý sa postupne dostal do predaja na trhoch v regióne “MME34”, sa umiestnil na vrchole rebríčka ako najpredávanejšie plug-in hybridné elektrické vozidlo v Európe. Jeden z najlepších príkladov je Švédsko, kde sa predalo 2 289 vozidiel v priebehu kalendárneho roka 2014, vďaka čomu získal Outlander PHEV 50% podiel na trhu v triede vozidiel „Super Eco Car“, ďaleko pred svojim konkurentom, ktorý sa umiestnil na druhom mieste dva so 745 predanými vozidlami.
 
Tento úspech dosiahla značka Mitsubishi Motors vďaka vyspelej úrovni sofistikovaného inžinierstva modelu Outlander PHEV a jeho užívateľským hodnotám určeným pre reálny život (SUV s pohonom všetkých kolies 4WD s dvomi elektromotormi a s technológiou samo dobíjania, viacero automatických režimov pohonu, 5 plnohodnotných miest na sedenie pri objeme batožinového priestoru 463 l, atď. …), na rozdiel od iných menej úspešných plug-in hybridných modelov konkurencie, ktoré ponúkajú iba daňové zvýhodnenie, ktoré je však rovnako dostupné pre všetky modely danej kategórie.
 
Pokračovanie už čoskoro
Tento pozitívny trend pre značku Mitsubishi Motors v Európe by mal pokračovať aj v priebehu kalendárneho roka 2015, kedy budú na trh uvedené ďalšie dôležité produkty, vrátane úplne novej generácie obľúbeného pick-upu Mitsubishi L200 (thajská špecifikácia pod označením Triton viď nižšie), rovnako ako aj ďalšie pozoruhodné iniciatívy značky Mitsubishi Motors.
 

Prečítajte si aj

Back to top button