Motorizmus

Vzdialená diagnostika Scania pomáha už viac ako dva roky

Vďaka službe Vzdialená diagnostika môže servis skontrolovať stav vozidla skôr, než sa dostane do rúk skúsených mechanikov.

A čo viac, keď zostane vozidlo kvôli poruche stáť na ceste, posádka zásahového vozidla Scania Assistance presne vie, aký problém ide riešiť. Vzdialená diagnostika Scania je k dispozícii v kamiónoch dodaných po septembri 2012, ktoré sú vybavené komunikátorom Scania. Táto služba umožňuje servisom spustiť diagnostiku bez ohľadu na aktuálnu pozíciu vozidla a mechanici získajú lepšiu predstavu o jeho stave bez toho, aby auto fyzicky videli.
 
Vďaka identifikácii problémov s predstihom sa potom môžu zamestnanci servisov lepšie pripraviť na údržbu vozidla alebo prípadné opravy. Dokonalý prehľad o stave vozidla navyše pomáha odhaliť problémy aj v prípadoch, keď sa ešte viditeľne neprejavujú. Včasná oprava a objednanie náhradných dielcov v predstihu samozrejme minimalizuje prestoje a šetrí zákazníkom čas aj peniaze.
 
V jednom konkrétnom prípade vzdialená diagnostika identifikovala porušenú kabeláž klaksónu a nepravidelné výpadky senzora ABS. Toto včasné odhalenie upozornilo servis, že keby nebolo možné kabeláž opraviť, je potrebné mať nový klaksón skladom. “Skutočnosť, že môžeme komunikovať priamo s vozidlami, prináša zákazníkom samé výhody,“ hovorí Claes Åkerlund, vedúci Servisných koncepcií spoločnosti Scania.
 
„Návšteva servisu tak môže byť do posledného detailu naplánovaná, náhradné dielce môžu byť pripravené a mechanici najrôznejších profesií budú pripravení venovať sa v daný čas konkrétnej činnosti. Dokonale predvídateľná údržba tak pomáha dispečerom maximalizovať dobu, počas ktorej vozidlo zarába peniaze.“
 
Tiež servisná služba Scania Assistance môže vykonať vzdialenú diagnostiku na vozidle, ktoré sa s problémami stretáva na ceste a nie je schopné vlastnou silou dôjsť do najbližšieho servisu. Zásadné informácie, ako sú napríklad chybové kódy, si mechanik z vozidla načíta ešte pred výjazdom a k vozidlu tak prichádza maximálne pripravený na efektívnu a rýchlu opravu. A v prípade, že oprava v teréne nie je možná, aj bez výjazdu môže zaistiť odťahovú službu.
 
Vzdialená diagnostika sa zatiaľ osvedčila na všetkých trhoch a výnimkou nie je ani Slovenská republika, čo potvrdzuje Radek Liška, riaditeľ Servisných služieb Scania CER: „Vďaka vzdialenej diagnostike sa nám podarilo zvýšiť efektivitu našich servisov.
 
Včasná príprava znamená, že problémy riešime v najkratšej možnej miere, dokážeme k plnej spokojnosti obslúžiť viac zákazníkov a čakacie doby na servis sú minimálne. A je úplne jedno, či zákazníka obsluhujeme v Senci, Ličartovciach alebo vo Zvolene. Vzdialená diagnostika dosahuje vo všetkých oficiálnych servisoch Scania rovnakú úroveň.“
 

Prečítajte si aj

Back to top button