Motorizmus

Trnavská automobilka pri svojom 10. výročí predstavila nový model Citroënu

Pri príležitosti 10. výročia spustenia výroby predstavila dnes trnavská automobilka PSA Groupe Slovakia svoj nový model Citroënu C3.

Jeho svetová premiéra bude 29. septembra na Autosalóne v Paríži, na Slovensku bude uvedený na októbrovom Autosalóne v Nitre.
 
Nové vozidlo bude vychádzať z výrobných liniek výhradne na Slovensku a je v poradí štvrtým modelom v Trnave od otvorenia závodu v roku 2006. Do jeho produkcie vložila spoločnosť investíciu 80 miliónov eur. V súčasnosti sa v Trnave vyrába ešte Citroën C3 Picasso a Peugeot 208. Automobilka dnes pri tejto príležitosti privítala výkonnú viceprezidentku, členku predstavenstva koncernu PSA Groupe a riaditeľku značky Citroën Lindu Jackson. Predstaviteľov spoločnosti i zamestnancov závodu prišiel pozdraviť aj predseda vlády SR Robert Fico.
 
Vo svojom príhovore poďakoval spoločnosti za príspevok k úspechu Slovenska. „Hovoriť o význame výroby áut v SR je ako nosiť drevo do lesa. Vlani sa tu vyrobilo spolu viac ako jeden milión áut, ak to prerátame na jedného obyvateľa, sme svetová jednotka,“ povedal premiér. Dodal, že automobilový priemysel vytvára 5 % HDP Slovenska, čo je veľký podiel. Povedal, že v čase krízy boli obavy, či veľká koncentrácia automobiliek nebude problémom, ale ako dodal, paradoxne práve výroba áut v ťažkých časoch Slovensku pomohla. „Niet vhodnejšieho spôsobu na oslavu desiateho výročia, ako predstaviť nový model automobilu,“ povedal Fico.
 
Automobilka za desať rokov existencie vyrobila viac ako 2,15 milióna vozidiel. „Štart výroby nového modelu je veľmi silným momentom pre závod a jeho zamestnancov. Pre Trnavu sa stal silným akcelerátorom pre dosiahnutie našich ambícií stať sa lídrom vo výrobe vozidiel segmentu B mainstream,“ povedal generálny riaditeľ PSA Groupe Slovakia Rémi Girardon. Získanie nového modelu znamená podľa neho pre Trnavu viacero pozitívnych impulzov. Pretaví sa predovšetkým do zvyšovania celkovej produkcie, ktorá v roku 2018 smeruje ku hranici 360.000 kusov áut. Nový model by pritom už v roku 2018 mal predstavovať viac ako 50 % produkcie automobilky. Sprievodným efektom je vytvorenie štvrtej pracovnej zmeny, pre Slovensko jedinečného víkendového pracovného režimu, ktorý automobilka spúšťa od januára 2017.
 
„Príchod úplne nového modelu zároveň výrazne prehĺbi integráciu nových lokálnych dodávateľov predovšetkým zo Slovenska, ale aj okolitých krajín stredoeurópskeho regiónu a ich pritiahnutie bližšie k automobilke v Trnave,“ dodal Girardon. V prípade nového modelu Citroën C3 podiel dodávateľov zo Slovenska a regiónu strednej a východnej Európy dosiahne až 86 %.
 
V roku 2015 vyrobila trnavská automobilka viac ako 303.000 vozidiel. Išlo podľa informácií hovorcu Petra Šveca o medziročný rast 19 %. Odhad na rok 2016 bol 290.000 vozidiel, no pre vysoký dopyt sa zvýšil na 315.000 vozidiel, čo je štvorpercentný medziročný rast. Závod stabilne vytvára takmer 3500 priamych pracovných postov a s nepriamymi pracovnými pozíciami prostredníctvom svojich dodávateľov dáva prácu celkom takmer 10.000 ľuďom. Celková investícia koncernu na Slovensku už presiahla jednu miliardu eur. 

Prečítajte si aj

Back to top button