Portál magazínu Transport a Logistika zameraný na motorizmus, dopravu a logistiku

09. 11. 2017

Prevádzku bratislavskej autobusovej linky 97 pre nízku vyťaženosť ukončia

Od mája premáva v Bratislave nová autobusová linka MHD 97. Mestskú časť Petržalka spája s autobusovou stanicou na Mlynských nivách.

Bratislavskí mestskí poslanci však v stredu požiadali Dopravný podnik Bratislava (DPB) ukončiť prevádzku tejto linky pre jej nízku vyťaženosť. Cestujúci by sa mali týmto spojom odviezť poslednýkrát v nedeľu 12. novembra.
 
Nová linka 97 mala byť alternatívou ku skrátenej linke 95, ktorá spájala ešte nedávno Petržalku so Starým Mestom. Pred jej spustením sa však dohodlo, že počas troch mesiacov jej skúšobnej prevádzky by mala byť preskúmaná jej efektívnosť využitia cestujúcimi. Na základe nameraných dát sa následne rozhodne o jej definitívnej verzii a období prevádzkovania. 
 
"Celková priemerná vyťaženosť linky 97 v sledovanom trojmesačnom období bola na úrovni 3,4 percenta, čiže výrazne pod úrovňou ostatných liniek MHD (priemerná vyťaženosť 30-40 percent). Výsledky prieskumu tiež preukazujú, že z električkových liniek 1 a 3 nedošlo k nadmernému úbytku cestujúcich a v smere do a z centrálnej mestskej oblasti naďalej a prevažne využívajú tento druh dopravy," píše sa v dôvodovej správe. Na prevádzku tejto linky v skúšobnom období (1. mája - 31. júla) bolo celkom vynaložených 133.269 eur. 
 
Autobusy linky 97 jazdia z Vyšehradskej ulice až po zastávku Farského na Bosákovej ulici po identickej trase linky 95, aj s obsluhou jednotlivých zastávok. Od zastávky Farského pokračujú v trase cez Bosákovu, Most Apollo, až na Mlynské nivy na autobusovú stanicu. Naspäť sa do Petržalky vracajú cez Landererovu a Most Apollo.
 
O vznik tejto linky požiadalo koncom marca primátora mestské zastupiteľstvo. Poslanci tak reagovali na petíciu s takmer 3300 podpismi za obnovenie pôvodnej trasy linky 95 na Šafárikovo námestie. Jej trasa bola totiž po otvorení Starého mosta a novej električkovej trate do Petržalky skrátená v druhej polovici júla po Muchovo námestie. Obnovenie pôvodnej trasy však nie je možné pre proces čerpania eurofondov na prvú etapu električkovej trate do Petržalky.

transport.sk, TASR

Diskusia k článku

  • Zatiaľ neboli vložené žiadne komentáre Zatiaľ neboli vložené žiadne komentáre