Portál magazínu Transport a Logistika zameraný na motorizmus, dopravu a logistiku

04. 12. 2017

NDS otvorila úsek diaľnice D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v sobotu otvorila takmer päťkilometrový úsek diaľnice D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno.

Súčasťou diela za 255 miliónov eur je 1,5-kilometrová estakáda ponad Vodné dielo Hričov a 2,2-kilometrový dvojrúrový tunel Považský Chlmec.
 
Podľa ministra dopravy a výstavby SR Árpáda Érseka je novootvorený úsek D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno súčasťou diaľničného prepojenia na Poľsko a zároveň tvorí severozápadný obchvat mesta Žilina. Jeho otvorenie skráti vodičom smerujúcim na sever čas za volantom a odľahčí dopravnú situáciu v Žiline.
 
"Každé otvorenie diaľnice je pre Slovensko významným míľnikom. Je to dobrou správou pre obyvateľov regiónu, ktorým sa bude ľahšie dýchať a hlavne jazdiť. Zároveň sme doplnili ďalší kúsok v mozaike nášho cieľa, ktorým je európsky koridor smerom na sever," povedal minister. 
 
Ako dodal, niektoré úseky diaľnice D3 sú vo výstavbe, niektoré sú v štádiu projektovej prípravy. "Dôležité je povedať, že na žiadnom úseku sa neprestalo pracovať, či už projekčne, alebo stavebne. Poznáme túto trasu a máme záujem, aby tieto cesty boli hotové," doplnil Érsek. 
 
Podľa generálneho riaditeľa NDS Jána Ďurišina úsek D3 Brodno – Kysucké Nové Mesto je pripravený na výstavbu v prvom polroku 2020, úsek Kysucké Nové Mesto – Oščadnica koncom roku 2020 a Očšadnica – Čadca v roku 2019. "Tieto termíny sú závislé od toho, že proces prípravy bude bez zbytočných administratívnych prieťahov. NDS intenzívne pracuje na každom z týchto úsekov," zdôraznil.
 
Výstavba úseku D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno sa začala v roku 2014. Postavilo ho združenie zložené zo spoločností Eurovia SK, Hochtief CZ a SMS. Estakáda ponad Vodné dielo Hričov stojí na 57 pilieroch budovaných prevažne vo vodnej nádrži. Viac ako dvojkilometrový tunel Považský Chlmec je najmodernejším na Slovensku i v Európe, je vybavený množstvom bezpečnostných technologických zariadení.

transport.sk, TASR

Diskusia k článku

  • Zatiaľ neboli vložené žiadne komentáre Zatiaľ neboli vložené žiadne komentáre