Cestná doprava

Ceny v MHD v Bratislave sa zvýšia od 1. augusta tohto roka

Ceny v bratislavskej mestskej hromadnej doprave sa zvýšia. Nový cenový výmer má byť vydaný k 1. augustu tohto roka.

Budú zrušené súčasné cestovné pásma. Na tlačovej besede to dnes povedal bratislavský primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD). Dôvodom je nepriaznivý finančný stav Dopravného podniku Bratislava (DPB), a. s. Napríklad v roku 2010 predstavovala jeho strata 6,8 milióna eur. Túto situáciu spôsobilo zvýšenie cien ropy, plynu a podobne. Úlohou nového vedenia DPB, a. s., bude viesť mestský podnik k vyrovnanému rozpočtu, priblížil Ftáčnik.

Na otázku TASR, kto bude novým generálnym riaditeľom DPB, a. s., primátor odpovedal, že kandidátom je Ľubomír Belfi, ktorý bol v minulosti aj šéfom televízie TA3. Mestské zastupiteľstvo zvolilo Belfiho 2. júna ako jedného zo zástupcov mesta do predstavenstva DPB, a. s. “Zvýšenie cestovného sa v tejto chvíli ukazuje ekonomicky ako nevyhnuté, vzhľadom na to, že sa sedem rokov nevalorizovalo, nemenilo. Nechceme ísť cestou masívneho rušenia výkonov, obmedzovania liniek, ale prenášame časť záťaže na cestujúcich a očakávame, že časť dokáže úspornými opatreniami urobiť nové vedenie DPB, a.s.,“ povedal Ftáčnik. Väčšia záťaž sa prenesie na jednorazových cestujúcich. 
      
„Motivujeme cestujúcich, aby si kupovali električenky. Viac ako 75 percent cestujúcich má predplatný cestovný lístok,“ konštatoval primátor. Podľa neho je možné, že časť jednorazových cestujúcich sa preorientuje na kupovaniu predplatných lístkov. Napríklad cena 15-minútového časového lístka sa zvýši na 70 centov, hodinový lístok na 90 centov, predplatný lístok cez SMS správu na jedno euro. Po novom bude stáť celosieťová mesačná električenka 25 eur, celosieťová trojmesačná 66 eur bez zľavy, celoročný predplatný cestovný lístok 250 eur. Primátor dodal, že je 20.000 majiteľov Bratislavskej mestskej karty, časť z nich si ju aktivovala v DPB, a. s.
      
Predseda mestskej dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ-DS) v reakcii pre médiá povedal, že v rokovaniach o zvýšení cestovného sa museli urobiť kompromisy a preto aj trvalo päť mesiacov. „Keď začal DPB, a. s., robiť úsporné opatrenia, škrtať linky, ozvali sa občania, museli sme to stopnúť,“ uviedol s tým, že dopravca sa snažil šetriť. Dodal, že budú ďalej preverovať zmluvy dopravcu, či je možné znížiť náklady aj znížiť jeho dlh. K Belfimu ako kandidátovi na šéfa DPB, a. s., Uhler povedal, že sa k nemu nevie vyjadriť, pretože ho nepozná.
 

Prečítajte si aj

Back to top button