Cestná doprava

Dopravné obmedzenia na R1 sa po siedmich mesiacoch skončili

Dopravné obmedzenia na rýchlostnej ceste R1 medzi Nitrou a Trnavou sa definitívne skončili.

Trvali od apríla tohto roka, keď sa začala demontáž starých zvodidiel v strednom deliacom páse a ich následná výmena za nové oceľové zvodidlá. Od júla sa stavebné práce sústreďovali na rozširovanie a spevňovanie krajníc a následné osádzanie betónových i oceľových zvodidiel. Cieľom prác na rýchlostnej ceste bolo zvýšenie bezpečnosti. Hlavným zhotoviteľom bola spoločnosť Eurovia SK, závod Dopravné stavby Poprad. Investorom stavby bola Národná diaľničná spoločnosť (NDS), informovala hovorkyňa a. s. Eurovia SK Lenka Kubejová. Celkové investičné náklady predstavovali takmer 12,9 milióna eur bez DPH.
 
Počas siedmich mesiacov bolo v úseku medzi Nitrou a Trnavou odstránených viac ako 94.000 metrov zvodidiel a vyše 4500 štvorcových metrov porastov a krovín. Celkovo bolo namontovaných 30 000 metrov obojstranných oceľových zvodidiel, 77 000 metrov jednostranných oceľových zvodidiel a približne 4000 metrov betónových zvodidiel. Slúžiť budú ako ochrana mostných pilierov v strednom deliacom páse a na krajniciach. Počas prác na rozširovaní krajníc sa vyťažilo 37 000 kubických metrov zeminy a práce na ich rozšírení si vyžiadali viac ako 43 000 kubických metrov štrkodrvy.
 
Technicky menej náročná líniová stavba bola náročná na organizáciu prác za plnej premávky a častého obmedzovania a presunu dočasného dopravného značenia podľa intenzity dopravy v jednotlivých smeroch na Trnavu či Nitru, konštatovala Kubejová. Celá stavba sa delila na štyri úseky a 16 etáp v celkovej dĺžke 44,767 kilometra s dĺžkou pracoviska maximálne tri kilometre, v prípade požiadavky zástupcov Prezídia Policajného zboru a diaľničnej polície s maximálnou dĺžkou 1,5 kilometra. 

Prečítajte si aj

Back to top button