Cestná doprava

Sústavné meranie rýchlosti na diaľnici D1 zvyšuje disciplínu vodičov

V rovnakej chvíli, keď český minister dopravy Dan Ťok hovoril v programe Rozstrel na iDNES.cz o tom, ako mnohí šoféri často môžu za kolóny sami nevhodnou rýchlosťou, stáli niektorí z nich v jednej z početných uzáver na diaľnici D1.

Na budúci rok by malo takých nepríjemných situácií ubudnúť. Riaditeľstvo ciest a diaľnic (RSD) ČR sa pripravuje začať oveľa viac merať rýchlosť áut v úsekoch s obmedzenou rýchlosťou. 
 
Podľa ministra môže za kolóny z 80 % nedisciplinovanosť vodičov. „Vidíme to tam, kde sme začali merať rýchlosť v úsekoch s obmedzenou rýchlosťou. Tam sa situácia výrazne upokojila. Oneskorenie sa o päť až desať minút nikoho nezabije,“ dodal Ťok.
 
Na RSD sa dostala do finále súťaž na dodávku systému merania rýchlosti pre sedem úsekov D1. Víťazná firma umiestni kamery na mýtne brány. Budú schopné zistiť, za aký čas prejde vozidlo k druhej bráne a akou priemernou rýchlosťou išlo. Pokiaľ vodič prekročí priemernú rýchlosť, čaká ho pokuta a správne konanie.
 
Väčšia hrozba kontroly má podľa ministra zabrániť tomu, aby vodiči v úsekoch s obmedzenou rýchlosťou ju prekračovali. Ukazuje to skúsenosť z radarov umiestnených na úseku D1 medzi Ostrovačicami a Kývalkou. Ešte vlani tam bol radar, ktorý nedával pokuty. Každý štvrtý šofér prekračoval rýchlosť. Teraz už jazdia takmer všetci podľa predpisov.
 
„Podľa prieskumu vieme, že sa v úsekoch s obmedzenou rýchlosťou v 73 % nejazdí predpísanou osemdesiatkou, preto tam rastie počet malých dopravných nehôd,“ povedal hovorca ÚAMK Petr Vomáčka.
 
Nehody spôsobené v dôsledku vyššej rýchlosti v úsekoch s obmedzením dokážu paralyzovať dopravu aj na niekoľko hodín. Hovorca RSD Jan Rýdl povedal: „Naším cieľom nie je čo najväčší výber pokút. V ideálnom prípade by sme radi nevybrali ani jednu“.

Prečítajte si aj

Back to top button