Cestná doprava

Slovensko postavilo za 45 rokov z plánovaných diaľnic a rýchlociest tretinu

Z plánovaných 1864 km diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku môžu v súčasnosti vodiči využívať 615 km.

Za 45 rokov od začiatku výstavby týchto ciest, sa tak dokončila jedna tretina. Slovenské tempo výstavby diaľnic a rýchlociest preto v priemere znamená – 13,6 km diaľnic a rýchlostných ciest dokončených za jeden rok. „To je tempo, ktoré nenapĺňa očakávania. V nasledujúcom období nám neostáva nič iné, ako ho zvyšovať,“ skonštatoval na dnešnom stretnutí s novinármi generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milan Gajdoš.
      
V prípade základnej dopravnej tepny, teda diaľnice D1 z Bratislavy do Košíc, dnes vodiči využívajú 312 km. Z celkovej dĺžky 434 km tejto štvorprúdovky to predstavuje 72 %. „Máme pred sebou ešte 28 %. Ide o úseky, ktorú sú náročnejšie,“ zhodnotil Gajdoš. V roku 2013 si tak diaľničiari na D1 naplánovali začiatok výstavby na troch úsekoch, a to: z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu, z Hubovej po Ivachnovú a z Hričovského Podhradia po Lietavskú Lúčku. Zároveň by sa mala v tomto roku spustiť na D1 výstavba križovatky Triblavina a dobudovať sa má aj križovatka na úseku Studenec – Beharovce.
      
Okrem toho by sa mala v tomto roku spustiť výstavba na rýchlostnej ceste R2. Konkrétne pôjde o úseky z Ruskoviec po Pravotice, zo Zvolena po Pstrušu a zo Pstruše po Kriváň. Plánuje sa aj výstavba na diaľnici D3 na severe Slovenska zo Svrčinovca po Skalité a v úseku Žilina Strážov – Žilina Brodno. Výstavba sa má začať aj na rýchlostnej ceste R3 z Tvrdošína po Nižnú, ktorá má dĺžku 13,51 km.
 

Prečítajte si aj

Back to top button