Cestná doprava

R. Brecely predpokladá, že obchvat sa začne stavať v lete alebo na jeseň

Rezort dopravy je podľa ministra Romana Brecelyho (nominant #Siete) o krok bližšie k podpisu zmluvy na výstavbu obchvatu Bratislavy. Brecely to konštatoval včera po tom, ako projekt odobrila vláda.

Čo sa týka samotného podpisu zmluvy, šéf rezortu dopravy ide teraz komunikovať s víťazným konzorciom na čele so spoločnosťou Cintra a budú hľadať čo najbližší možný termín. „Predpokladám, že v lete alebo na jeseň sa začne stavať,“ odhadol minister.
 
Víťazné konzorcium musí totiž následne ešte projekt finančne uzavrieť. Združenie sľubuje obchvat postaviť za štyri roky a štyri mesiace pri ročnej splátke počas 30-ročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Po 30 rokoch a po zohľadnení inflácie by mal obchvat stáť celkovo približne 1,9 miliardy eur.
 
„V momente, keď otvoríme úseky diaľnice D4, budeme mať tadiaľ prejazdnosť zhruba 30 000 vozidiel denne,“ vyčíslil minister. To je podľa neho dvakrát toľko, ako jazdí po liptovskej diaľnici a trikrát toľko, ako medzi Prešovom a Košicami. „Toto je samotný fakt, ktorý môže napovedať tomu, že toto je zmysluplný projekt,“ doplnil Brecely.
 
Suma, ktorú štát zaplatí za tento projekt, je podľa ministra úplne primeraná a adekvátna tomu, čo sa bude stavať. Jeho ambíciou je pritom následne vybrať poradcu aj na ďalší úsek obchvatu, ktorého súčasťou bude aj tunel popod Karpaty. To je totiž podľa ministra ďalší horúci adept na PPP projekt. „Myslím si, že týmto projektom diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 môžeme oddémonizovať PPP projekty na Slovensku,“ zhodnotil.
 
Za ďalšieho možného kandidáta na PPP projekt považuje aj problematický úsek na diaľnici D1 Turany – Hubová. Čo sa týka pokračovania rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka, tá podľa Brecelyho na PPP projekt nevychádza pre nízke intenzity dopravy. V jej prípade chce hľadať iné riešenia.

Prečítajte si aj

Back to top button