Cestná doprava

Trnavský kraj sa chce pustiť do opravy ďalších úsekov svojich ciest

So spolufinancovaním rekonštrukcie a modernizácie piatich úsekov ciest na území Trnavského kraja (TTSK) dnes súhlasili krajskí poslanci na svojom mimoriadnom zasadnutí v Trnave.

Spoluúčasť je podmienkou žiadosti o nenávratný finančný príspevok v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu, z ktorého chce TTSK čerpať prostriedky na opravu komunikácií.
 
Podľa stavu ciest boli vybrané úseky v havarijnom stave v okresoch Trnava, Dunajská Streda, Senica, Piešťany a Galanta. Na všetkých by sa malo v prípade pridelenia prostriedkov pracovať od júla 2017 do júna 2018. 
 
Pri úseku cesty v obci Lehnice v dĺžke päť kilometrov si spoluúčasť TTSK vyžiada 126 055 eur. Päťkilometrov dlhý úsek pri obci Dolné Orešany, ktorý potrebuje modernizáciu, sa nachádza v oblasti, kde absentuje železničná dopravná sieť. Preto je rekonštrukcia nutná pre zvýšenie bezpečnosti a plynulosti verejnej osobnej dopravy. TTSK by mal na projekt vynaložiť 244 130 eur, celkový náklad je 4,8 milióna.
 
Ďalším potrebným je 3,5 kilometra dlhý úsek cesty Podbranč-Myjava, kde je rekonštrukcia a modernizácia zameraná na zlepšenie jestvujúceho stavebno-technického stavu, ani tu nepremáva železnica. Rozpočet prác je vo výške 3 milióny eur, spoluúčasť je 154 431 eur. 
 
Prvá etapa modernizácie cesty v obci Banka vrátane Krajinského mosta v Piešťanoch má zlepšiť stav komunikácie s dosahom na zvýšenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky, skvalitní dostupnosť územia na nadradenú cestnú sieť – diaľnicu D1, ako aj do okresného mesta Piešťany. Projekt má výrazný vplyv na širšie územie a prepojenie centier osídlenia v rámci Trnavského a Nitrianskeho kraja, okresných miest Piešťany a Topoľčany. Jeho rozpočet sú 2 milióny eur, spoluúčasť TTSK bude 103 089 eur.
 
Poslanci schválili aj spoluúčasť na financovaní opravy úseku Šoporňa – Dlhá nad Váhom, ktorý je v havarijnom stavebno-technickom stave, chýbajú dopravné subsystémy a bezpečnostné prvky. Náklady sú vypočítané na 3,4 milióna eur, spoluúčasť TTSK na 170 850 eur.

Prečítajte si aj

Back to top button