Logistika a skladovanie

Nová služba Tesco Potraviny domov

Nová služba Tesco Potraviny domov týždenne uľahčí nakupovanie takmer 1 000 ľuďom.

Spoločnosť Tesco dnes spúšťa unikátnu službu Tesco Potraviny domov, ktorá uľahčí zákazníkom nakupovanie. Zákazníci si môžu pohodlne doma cez webstránku www.itesco.sk/potravinydomov vytvoriť nákupný zoznam, podľa ktorého im špeciálne zaškolení pracovníci prinesú nákup domov až k dverám. Od dnešného dňa je služba dostupná v Bratislave a okolitých mestách a po spustení ňou Tesco obslúži týždenne takmer 1 000 zákazníkov.
 
Po niekoľkotýždňovej testovacej prevádzke Tesco od 3. októbra oficiálne spúšťa službu Potraviny domov v Bratislave a v niekoľkých okolitých mestách, napríklad v Senci, Pezinku či Stupave. „Služba je súčasťou našej stratégie, v rámci ktorej chceme dať zákazníkom možnosť používať naše služby pri každej príležitosti, a vhodne dopĺňa spektrum rôznych formátov obchodov, ktoré už na trhu máme. Zapadá tiež do nášho cieľa byť najmodernejším maloobchodným reťazcom na Slovensku a prinášať na trh inovácie a nové spôsoby nakupovania. Veríme, že táto novinka zákazníkom v hektickom svete nielen uľahčí nakupovanie, ale im aj ušetrí čas, ktorý budú môcť venovať svojej rodine, oddychu alebo koníčkom,“ povedal pri príležitosti predstavenia služby Martin Dlouhý, generálny riaditeľ TESCO STORES SR, a.s.
 
Ako to bude fungovať?
Zákazník si po registrácii na webstránke http://www.itesco.sk/potravinydomov/ spraví nákupný zoznam a vyberie si z ponúkaných voľných termínov dodania. Nejde však o internetový obchod, upozorňuje spoločnosť. Je to unikátna služba, v rámci ktorej si zákazník »pozýva« Tesco domov a až tam – pri dverách zákazníka prichádza ku kúpe tovarov. Na internete si teda zákazník nerobí záväznú objednávku, iba nákupný zoznam. Výhodou tohto systému je, že zákazník sa môže pri dverách, keď si všetok tovar osobne prezrie, rozhodnúť, ktoré položky zo svojho zoznamu si chce kúpiť a ktoré nie,“ vysvetľuje podstatu novej služby Katarína Tokárová, manažérka projektu, TESCO STORES SR, a.s.  
 
Keďže k samotnej kúpe dochádza až pri dverách bytu, zákazník platí za tovar ceny, ktoré sú aktuálne platné v hypermarkete v deň dodania. Cena teda môže byť v niektorých prípadoch nižšia alebo vyššia ako cena na internete v deň, v ktorý si robil zákazník nákupný zoznam.
Zákazník si môže vybrať z dvoch spôsobov úhrady: platbu kartou cez internet alebo kartou pri dverách po prevzatí tovaru. Každý z pracovníkov rozvážajúcich tovar má k dispozícii prenosný platobný terminál. Platba hotovosťou nie je možná. V prípade platby kartou cez internet dôjde k strhnutiu sumy po prevzatí nákupu zákazníkom a potvrdení nákupu pracovníkom rozvozu  po jeho návrate do obchodu. Zákazník tak vždy platí iba za tovar, ktorý skutočne odobral. Pri vyskladnení tovaru sa však zákazníkovi na určitý čas na karte zablokuje suma rovnajúca sa výške predpokladaného nákupu. Suma z karty však bude reálne strhnutá až po doručení a po tom, ako tovar preberie.
 
Nákupy podľa zákazníckych zoznamov budú robiť špeciálne vyškolení pracovníci vychystávania tovaru v dvoch hypermarketoch  Tesco Extra – Zlaté piesky a Petržalka. Tí sú špeciálne vyškolení tak, aby vyberali tovar s najdlhšou zárukou podľa pravidla „kúpil by si si to sám?“.
 
Pokiaľ náhodou nie je niektorá položka z nákupného zoznamu zákazníka k dispozícii, vyberie pracovník položku, ktorá je najviac podobná pôvodne vyžiadanej položke, a túto vloží do farebne odlišnej tašky tak, aby zákazník videl, že ide o iný produkt, ako si zadal vo svojom nákupnom zozname. Záleží potom už iba na zákazníkovi, či sa pre túto alternatívu rozhodne alebo ju odmietne.
 
Samotná Služba Tesco Potraviny domov bude stáť 3,99 eura. Ceny všetkých tovarov budú rovnaké, ako sú v hypermarektoch Tesco v deň dodania. Podrobnejšie informácie o pravidlách a fungovaní služby sú k dispozícii na internete. „Projekt pripravujeme už niekoľko mesiacov a jeho spusteniu predchádzala niekoľkotýždňová testovacia fáza. Naším cieľom je priniesť zákazníkom kvalitnú novú službu, ktorá doteraz na trhu nebola,“ dodala Katarína Tokárová, manažérka projektu, TESCO STORES SR, a.s.   
 
Vodiči prešli špeciálnym školením
Tesco bude na rozvoz objednaného tovaru využívať len vlastné vozidlá, nie externých prepravcov. Aktuálne má Tesco 15 špeciálne upravených dodávok, postupne ich počet zvýši. Dodávky sú vyrobené na mieru pre novú službu Tesco Potraviny domov. Autá majú špeciálnu časť na prevoz trvanlivých potravín, chladiacu a mraziacu časť pre dodržanie teplotného reťazca. Objednávky sú rozdelené a prepravované v špeciálnych zelených prepravkách a každé vozidlo má kapacitu 120 takýchto prepraviek.
 
V čom je výhoda služby Tesco Potraviny domov
·         Široký sortiment (okolo 19-tisíc výrobkov) – chladené potraviny, mrazené potraviny, trvanlivé potraviny, drogéria, vybraný priemyselný tovar
·         Dovoz až k dverám zákazníka aj v obytných domoch bez výťahu a bez obmedzenia hmotnosti
·         Ceny tovarov ako v hypermarkete v deň dodania nákupu vrátane akcií
·         Dovoz v čase, ktorý zákazníkovi vyhovuje: 7 dní v týždni, 2 – hodinové časy rozvozu medzi 10.00 a 22.00 h
·         Možnosť objednať si službu už na nasledujúci deň alebo až do 3 týždňov
·         Kontrolovaná teplota pri rozvoze tovaru
·         Platba kartou alebo cez internet, pričom finančné prostriedky sú odrátané z účtu zákazníka až po doručení tovaru
·         Tesco vytvorí vyše 55 nových pracovných miest
 
Spoločnosť Tesco Stores SR, a. s.
Člen Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR, vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 127 obchodov, z toho 5 obchodných domov, 24 expresov, 60 hypermarketov, z toho 8 Extra, 38 supermarketov a 17 čerpacích staníc. Prevádzkuje tiež dve distribučné centrá na potraviny v Beckove a v Prešove a štyri obchodné centrá Galéria v Bratislave – Lamači, Trnave, Nitre a Dunajskej Strede, v ktorých je vyše 150 obchodov so zameraním najmä na módu, obuv, doplnky, ako aj široké spektrum služieb vrátane občerstvenia a možností zábavy najmä pre deti. So svojimi vyše 9 700 zamestnancami patrí spoločnosť Tesco k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi najvyššiu kvalitu za najlepšiu cenu a stať sa obchodom pre všetkých.


Prečítajte si aj

Back to top button