Logistika a skladovanie

Trajektová preprava do Anglicka rastie

Avšak, dopravu komplikujú utečenci.

Zvyšujúci sa počet kamiónov na trase z kontinentu do Veľkej Británie potvrdzuje hospodárske oživenie, ale zároveň prináša rastúce problémy s utečencami. „Medziročne sme na tejto trase u našich zákazníkov zaznamenali takmer 20 % nárast prejazdov,“ potvrdzuje Aleš Průžek, vedúci oddelenia trajektov a nadrozmernej prepravy spoločnosti DKV Euro Service, popredného poskytovateľa služieb pre dopravcov na európskom trhu.
 
Rovnakú situáciu hlási aj prístav Dover, kde trajektová preprava nákladných vozidiel medziročne vzrástla o 9,6%. „V poslednej dobe bol zaznamenaný veľký nárast snahy ilegálnych imigrantov o prekročenie Lamanšského prielivu do Veľkej Británie. Najznámejším prípadom je ich priamy útok na prístav Calais a neúspešný pokus hromadne preniknúť na palubu lode,“  konštatuje A. Průžek.
 
Úrady preto požadujú, aby boli všetky nákladné vozidlá prekračujúce Lamanšský prieliv zabezpečené pri čakaní v kolónach lanami TIR a zámkami. „Vodiči, ktorí nemajú účinný systém, ktorý by bránil vstupu nežiaducich osôb do vozidla, alebo ho nepoužívajú správne, sú pokutovaní sumou až 2 000 libier za každého nájdeného ilegálneho imigranta,“ upozorňuje A. Průžek a dopĺňa: “Zároveň však musia teraz všetci počítať s prísnejšou kontrolou pred, počas a po odbavení vozidiel.
 
„Firma DKV Euro Service, ktorá ponúka agentúrne zaistenie trajektov a ich knihovanie v podstate medzi všetkými ostrovmi alebo polostrovmi a kontinentálnou Európou, preto odporúča dopravným firmám tento problém nepodceňovať. Dôležité je, aby vodiči neustále kontrolovali úložný priestor a všetky zabezpečovacie prvky či zámky, obzvlášť po opustení vozidla alebo v priebehu bezpečnostných prestávok. Zároveň odporúča riadiť sa radami britskej vlády a dodržiavať nasledujúce pravidlá určené vodičom:
 
1. Každý vodič by mal od svojho zamestnávateľa pred cestou dostať písomný návod na zabezpečenie vozidla a kontrolný zoznam.
2. Vodič by mal monitorovať nakladanie vozidla a skontrolovať, že sa dovnútra nedostala žiadna neoprávnená osoba.
3. Ďalej by mal overiť stav plachty, stien alebo dverí a prípadné poškodenia zaznamenať do kontrolného zoznamu.
4. Po naložení nákladu je potrebné okamžite zabezpečiť vozidlo a uzamknúť príslušné zámky. Pri vozidlách s nákladovým priestorom krytým plachtou sa odporúča zabezpečiť plachtu kvalitným lanom, robustným zámkom alebo plombou a číslo plomby zaznamenať na kontrolný zoznam. 5. Skontrolovať by sa mali tiež aerodynamické deflektory, nápravy i všetky ďalšie úložné priestory. Ak je to možné, treba ich tiež zabezpečiť zámkom.
6. Pri každej zastávke a pred vstupom do Veľkej Británie je nutné priebežne kontrolovať neporušenosť vozidla a zabezpečovacích prvkov, ako aj všetky miesta, ktoré by mohli slúžiť ako úkryt.
7. Ak nebolo možné vozidlo zabezpečiť, mal by vodič pred vstupom do Veľkej Británie opäť dôkladne skontrolovať náklad a nákladný priestor. Všetky kontroly sa zaznamenávajú do kontrolného zoznamu.
8. V prípade podozrenia, že niekto bez povolenia vstúpil do vozidla, je potrebné túto skutočnosť bezodkladne oznámiť polícii alebo miestnym úradom.
 

Prečítajte si aj

Back to top button