Minister dopravy cúvol pri mýte s ticketingom
Mýto sa bude u nás od apríla počítať zrejme už len cez satelit.
Ticketing zatiaľ funguje cez manuálne vypisovanie lístkov, ale od apríla sa počítalo s jeho zautomatizovaním.
Proti ticketingu sa ozývali konzorciá, ktoré Národná diaľničná spoločnosť vyradila z tendra o mýto. Slovakpass napríklad tvrdí, že keby vedel, že sa bude robiť aj ticketing, išiel by do súťaže s cenou aj o 100 miliónov eur nižšou. Už bez toho bola jeho ponuka o vyše 200 miliónov eur lacnejšia než víťazná.
Keď sa platí mýto cez tickety, nemusí mať prevádzkovateľ mýta toľko palubných jednotiek. Jedna pritom stojí 300 eur. To, že by ticketing zrejme pomohol aj firme SkyToll, včera povedal aj Vážny.
Právnik Marek Šmida naznačuje, že dodatkom o ticketingu by mohol Vážny naraziť aj na našu legislatívu. V zákone o verejnom obstarávaní sa totiž píše, že dodatok sa nemôže podpísať, ak jeho obsah podstatným spôsobom mení pôvodný predmet zákazky. V dostupnej tendrovej dokumentácii sa ticketing nespomína.
Otázkou je, ako sa komisia pozerá na náš „provizórny“ systém vypisovania lístkov, ktorý má fungovať ešte do marca. Vážny tvrdí, že s tým problém nemá.
Podľa informácií SME však preverí sťažnosť dvoch občanov, ktorí sa na komisiu obrátili aj pre spustený ticketing. Od komisie už dostali spätnú väzbu: prípad vyšetrí ako sťažnosť voči štátu.