Železničná doprava

Náklady na vybudovanie širokorozchodnej trate sú 6,3 miliardy eur

Ďalších 240 miliónov eur bude potrebných na výstavbu terminálov.

Konštatuje to štúdia realizovateľnosti, ktorá bola dnes vo Viedni pred orgánmi Dozornej rady ruských, rakúskych, slovenských a ukrajinských železníc Breitspur Planungsgesellschaft mbH prezentovaná.

Štúdia, ktorú vypracovala nemecká poradenská spoločnosť Roland Berger, uvádza, že navrhované 450-kilometrové predĺženie trate vytvorí 11.000 nových pracovných miest. Priniesť má aj viaceré ekonomické benefity do všetkých štyroch zúčastnených krajín.

„Predĺženie širokorozchodnej trate z Košíc do Viedne je technicky aj právne realizovateľné,“ uvádza štúdia Vytvorenie neprerušenej a efektívnej dopravnej reťaze z Ruska, Číny a ostatných ázijských krajín do strednej Európy prinesie podľa výsledkov štúdie úspornú a ekologicky prijateľnú železničnú dopravu v Euroázii.

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR sa nebude do konca januára 2011 k výsledkom štúdie realizovateľnosti vyjadrovať. „Štúdia totiž bude podrobená analýze,“ vysvetľuje v stanovisku pre médiá hovorca rezortu dopravy Martin Krajčovič.

Prečítajte si aj

Back to top button