Náklady na vybudovanie širokorozchodnej trate sú 6,3 miliardy eur
Ďalších 240 miliónov eur bude potrebných na výstavbu terminálov.
Štúdia, ktorú vypracovala nemecká poradenská spoločnosť Roland Berger, uvádza, že navrhované 450-kilometrové predĺženie trate vytvorí 11.000 nových pracovných miest. Priniesť má aj viaceré ekonomické benefity do všetkých štyroch zúčastnených krajín.
„Predĺženie širokorozchodnej trate z Košíc do Viedne je technicky aj právne realizovateľné,“ uvádza štúdia Vytvorenie neprerušenej a efektívnej dopravnej reťaze z Ruska, Číny a ostatných ázijských krajín do strednej Európy prinesie podľa výsledkov štúdie úspornú a ekologicky prijateľnú železničnú dopravu v Euroázii.
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR sa nebude do konca januára 2011 k výsledkom štúdie realizovateľnosti vyjadrovať. „Štúdia totiž bude podrobená analýze,“ vysvetľuje v stanovisku pre médiá hovorca rezortu dopravy Martin Krajčovič.