Železničná doprava

Európsky systém riadenia železničnej dopravy by mal byť v SR do roku 2015

Do konca roku 2015 by mal byť v rámci slovenskej železničnej siete vybudovaný takzvaný Európsky systém riadenia železničnej dopravy (ERTMS).

Zákazku získala česká firma AŽD Praha. Cieľom projektu je modernizácia technickej infraštruktúry železničnej siete, ktorá umožní interoperabilitu v rámci transeurópskej železničnej dopravy. Projekt pozostáva z dvoch častí. AŽD Praha ako generálny zhotoviteľ bude zodpovedná za vybudovanie európskeho vlakového zabezpečovacieho systému (ETCS) úrovne L2 na úseku Žilina – Čadca – štátna hranica s ČR.
 
Spoločnosť Kapsch CarrierCom má na starosti implementáciu železničnej rádiovej siete na báze GSM-R pozdĺž celej trasy z Bratislavy cez Žilinu a Čadcu až po štátnu hranicu s ČR dlhej približne 250 kilometrov. Objednávateľom systému GSM-R v hodnote približne 20 miliónov eur sú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).
      
Slovenskom prechádzajú tri železničné koridory, a to západo-východný, severo-južný a južný, ktoré majú veľký význam pre európsku kontinentálnu tranzitnú dopravu. Cezhraničnú interoperabilitu a bezproblémové fungovanie medzinárodnej siete železničných ciest zabezpečí implementácia systému ERTMS. Ten sa od roku 2005 postupne zavádza v železničnej doprave členských štátov Európskej únie. Do roku 2017 by mal byť realizovaný na väčšine úsekov transeurópskej železničnej siete.
 

Prečítajte si aj

Back to top button