Železničná doprava

RegioJet by chcel dve koľaje do Dunajskej Stredy, štát nad tým teraz neuvažuje

Železničná trať medzi Bratislavou a Dunajskou Stredou by si zaslúžila vybudovanie druhej koľaje.

Myslí si to súkromný dopravca RegioJet, ktorý na tejto trase vypravuje vlaky s dotáciou od štátu. Ministerstvo dopravy však nad takýmto krokom momentálne neuvažuje. “Pri súčasných objemoch dopravy na tejto trati považujeme súčasný stav infraštruktúry za dostatočný,“ priblížil pre TASR hovorca rezortu dopravy Martin Kóňa.
 
Podľa RegioJetu ale na tejto trase vzrastá záujem aj o nákladnú dopravu. Zdvojkoľajnenie trate by tak podľa dopravcu umožnilo vypravovať vlaky v štvrťhodinovom intervale medzi obidvoma mestami, čiže štyri spoje za hodinu v každom smere.
      
„To by malo za následok zrýchlenie dopravy a zvýšenie počtu prepravených osôb,“ opísala pre TASR hovorkyňa skupiny Student Agency, do ktorej patrí i RegioJet, Petra Nováková. Takáto modernizácia by podľa jej slov priniesla väčší počet spojení pre cestujúcich a priľahlé regióny by získali ešte väčšiu dopravnú dostupnosť ako dnes. Tým by sa stali atraktívnejšie pre obyvateľstvo.
      
Záujem ľudí o cestovanie vlakmi na tejto trase podľa RegioJetu je, dopravca argumentuje zvyšujúcim sa počtom prepravených osôb. Za sedem mesiacov tohto roka ich vo svojich vlakoch previezol viac ako milión. „Súčasný záujem teda svedčí o tom, že je pre takúto ponuku dostatočný potenciál,“ dodala Nováková.
      
Vybudovanie druhej koľaje na tejto trase ale ministerstvo v budúcnosti nevylučuje. „Samozrejme do budúcnosti nevylučujeme zdvojkoľajnenie trate medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou,“ doplnil Kóňa. Predpokladá však, že to bude motivované práve rozvojom nákladnej dopravy na tejto trati.
 

Prečítajte si aj

Back to top button