Železničná doprava

DHL Global Forwarding spustila vlakové spojenie medzi Čínou a Poľskom

Vlak pôjde raz týždenne z čínskeho mesta Su-čou do poľskej Varšavy.

Nové vlakové spojenie povedie severným koridorom Transsibírskej magistrály a končiť bude v intermodálnom hube DHL vo Varšave. DHL tak doplní už existujúce linky z Číny do Európy. Po severnej trase magistrály totiž funguje preprava jednovozňových zásielok zo Šanghaja, po západnom čínskom koridore zase spája Európu s Áziou linka z Čcheng-tu cez Kazachstan.
 
Cesta zo Su-čou do Varšavy trvá priemerne 14 dní. Je to približne polovica času, ktorý na túto trasu potrebuje námorná doprava. Su-čou, nachádzajúce sa v provincii Ťiang-su, je dôležitou oblasťou pre výrobné podniky v strojárstve, spracovateľskom, high-tech či automobilovom priemysle.
 
„Su-čou je strategickým vývozným bodom tejto provincie, a pre našich zákazníkov je veľkou výhodou, mať prístup k interkontinentálnym linkám. Nemusia používať spojenie cez Čcheng-tu. Schopnosť poskytnúť niekoľko východiskových miest po celej Číne, dáva našim zákazníkom množstvo príležitostí. Preto vidíme veľký záujem o multimodálnu dopravu,“ povedal Roger Crook, generálny riaditeľ DHL Global Forwarding, Freight.
 
„Ponuka multimodálnych služieb od DHL Global Forwarding sa stáva naozaj výborným servisom. Geograficky rozširujeme naše pokrytie v Číne. Severný podporuje rušnú výrobu v Šanghaji, Su-čou a ich okolí,“ popisuje výhody Kelvin Leung, generálny riaditeľ DHL Global Forwarding pre Áziu a Pacifik. „Západný koridor začína v Čcheng-tu, jednom z najdôležitejších distribučných centier pre high-tech a automobilový priemysel v západnej Číne,“ dodáva Leung. Multimodálne služby DHL skracujú tranzitné časy o 10 až 21 dní v porovnaní s námornou dopravou, v závislosti od východiskovej a finálnej destinácie. V porovnaní s leteckou dopravou klesá produkcia emisii CO2 o 90%.
 
Možnosti pre všetkých
Pre zákazníkov využívajúcich menšie ako celokontajnerové zásielky (LCL) predstavila DHL produkt DHL Railconnect. Menší ale aj väčší zákazníci vedia v prípade potreby posielať aj menšie zásielky, presne vtedy, kedy potrebujú. Pre zákazníkov s väčším objemom tovarov zostáva k dispozícii služba DHL Railline, ktorá im umožňuje využiť celý kontajner, skupinu vagónov alebo celý vlak.
 
„DHL Global Forwarding je svetovým lídrom v LCL prepravách v námornej doprave a jeden z kľúčových hráčov v LTL (zásielky menšie ako jeden celý náves) prepravách v Európe, preto nie je prekvapením, že sme tieto skúsenosti preniesli aj do našich riešení na železnici,“ hovorí Steve Huang, generálny riaditeľ DHL Global Forwarding pre Čínu. „Začiatkom tohto roka sme predstavili prvú linku medzi Európou a Áziou na prepravu tovarov s kontrolovanou teplotou, a poskytli sme tak našim zákazníkom s tepelne citlivými produktmi celoročné a cenovo dostupné riešenie, bez ohľadu na počasie.“      
 
Plány pre severoázijskú multimodálnu sieť
Spojenie medzi Čínou a Európou sa vyvinulo veľmi dobre, DHL preto začína hľadať možnosti, ako na existujúcu sieť napojiť aj susedné krajiny. Využitím trajektov medzi Čínou, Japonskom a Kóreou by sa tovar mohol dostať na čínsku železničnú sieť. Vznikla by tak silná multimodálna sieť spájajúca najsilnejšie ekonomiky v regióne severnej Ázie. „DHL Global Forwarding v súčasnosti prevádzkuje spojenie Čína – Japonsko – Čína s využitím trajektov a železnice, a cez Šanghaj spája Čínu s dôležitými mestami v Japonsku.
 
Tovary sú trajektami prepravované cez Východočínske more zo Šanghaja do mesta Hakata a odtiaľ pokračujú po železnici. Dokážeme tak dopraviť tovary z Číny kamkoľvek v Japonsku,“ hovorí Kevin Leung. „Pre Kóreu skúmame možnosť využitia trajektov cez Žlté more a napojenie na čínsku železničnú sieť,“ dodáva Leung.
 

Prečítajte si aj

Back to top button