Portál magazínu Transport a Logistika zameraný na motorizmus, dopravu a logistiku

29. 09. 2014

RegioJet prepravil za tri roky viac ako 9 mil. osôb

Súkromný železničný dopravca RegioJet oslavuje tretie narodeniny.

Za doterajšie pôsobenie prepravil na trati Praha - Ostrava - Žilina cez 4,5 milióna cestujúcich. Vlakmi RegioJet (v Českej republike a na Slovensku) cestovalo za tri roky viac ako 9 miliónov osôb. Presne 26. septembra 2014 uplynuli tri roky, odkedy rozbehol svoje pôsobenie súkromný železničný prepravca - spoločnosť RegioJet, člen STUDENT AGENCY holdingu.
 
Do stojatých vôd osobnej vlakovej dopravy priniesol RegioJet pozitívne zmeny, a to predovšetkým v poskytovaní kvalitných a nadštandardných služieb, ktoré u cestujúcich majú úspech. V porovnaní s prvým rokom prevádzky sa počet cestujúcich znásobil 2,3 krát. RegioJet zabezpečuje od začiatku svojho podnikania vlakovú dopravu na trase Praha - Ostrava - Žilina na vlastné podnikateľské riziko bez štátnych dotácií a od marca 2012 prevádzkuje dotovanú linku Bratislava - Dunajská Streda - Komárno.
 
„Len tri roky stačili našej spoločnosti RegioJet, aby si vybudovala dobré meno u svojich klientov a získala si ich obľubu. Presvedčili sme, že ústretový a ochotný personál, nadštandardný servis na palube, bezpečnosť a čistota je v osobnej vlakovej doprave jednoducho možná,“ hovorí Radim Jančura, majiteľ STUDENT AGENCY holding, do ktorého RegioJet patrí. V roku 2012 vstúpila spoločnosť na slovenský trh a začala zabezpečovať regionálnu vlakovú dopravu na spomínanej trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno. Túto službu realizuje v režime záväzkov verejnej služby Ministerstva dopravy SR.
 
Spoločnosť RegioJet a.s. zamestnáva už 570 osôb, aktuálne prebieha nábor nových zamestnancov v dôsledku expanzie na ďalší trh a teda očakáva ďalší nárast zamestnancov. Na medzinárodnej linke Praha - Ostrava - Žilina disponuje firma 95 vozňami a 11 lokomotívami, pre slovenskú linku Bratislava - Dunajská Streda - Komárno má prenajatých 6 motorových jednotiek značky Desiro nemeckého výrobcu Siemens a 4 jednotky Talent nemecko-kanadského výrobcu Bombardier.
 
Plány RegioJetu v najbližšej dobe - nielen Slovensko
Od 12. októbra 2014 rozšíri RegioJet svoje aktivity na Slovenku, kedy predĺži existujúcu trať Praha - Ostrava - Žilina až do Košíc a začína jazdiť v skúšobnej prevádzke. Predpredaj lístkov štartuje od 1. októbra 2014 a cena cestovného lístka zakúpeného cez rezervačný on-line systém RegioJetu začína od 9 Eur. Od 14. decembra 2014, kedy začne platiť nový cestovný poriadok, potom spustí navyše aj vnútroštátnu linku na trase Bratislava - Žilina - Košice.
 
RegioJet ponúkne cestujúcim na Slovensku služby, s ktorými sa zatiaľ zákazníci u konkurenčných dopravcov nemali možnosť stretnúť. V každom vozni bude člen palubného personálu - stevard či stevardka, ktorí sa budú starať o obsluhu cestujúcich a členov palubného personálu doplnia tiež baristi, pripravujúci zákazníkom objednané občerstvenie. Od nového cestovného poriadku tak žlté vlaky RegioJet ponúknu svojim cestujúcim do / z Košíc nadštandardný servis na palube, ktorým je železničný prepravca povestný:
- káva a nápoje zadarmo
- zábavný portál - možnosť sledovania filmov, počúvania hudby, čítania elektronických kníh, hier a palubného spravodajstvo
- zásuvka 230 V pre nabíjanie notebookov alebo dobíjanie telefónov
- wifi zadarmo
- dennú tlač a časopisy zadarmo
- detské kupé s hračkami, skladačkami, kockami, TV obrazovka s rozprávkami
- tiché kupé
- jedálenský vozeň s ponukou teplých a studených jedál a nápojov za nízkonákladové ceny
 
Železničný dopravca RegioJet má záujem o rozširovanie svojich podnikateľských aktivít v zabezpečovaní osobnej vlakovej dopravy nielen na území Českej republiky, ale aj na Slovensku. Pokiaľ teda štátne inštitúcie v daných krajinách vypíšu výberové konania na realizovanie nielen regionálnej, ale aj diaľkovej vlakovej dopravy, spoločnosť je plne pripravená sa daných výberových konaní aktívne zúčastniť.
 
Create Infographics

transport.sk, TS RegioJet

Diskusia k článku

  • tomas 29. 09. 2014, 10:43

    Super info, len treba dat aj informaciu, kolko vlakov ide vytazenych pod 30% za ktore je statny dopravca sikanovany ministerstvom aby ich zrusil, nech nie su neefektivne vynakladane financne prostriedky, ale jancurovi sa plati hlava nehlava, hlavne ze ma taktovu dopravu, co z toho ze cez obed sa vezie vzduch, ved danovy poplatnici to zacvakaju ...