Portál magazínu Transport a Logistika zameraný na motorizmus, dopravu a logistiku

07. 10. 2014

Na modernizáciu železníc na Slovensku išlo vlani 281,2 milióna eur

Na modernizáciu železničnej infraštruktúry na Slovensku putovalo v minulom roku 281,2 milióna eur.

Peniaze sa použili na úpravu železničných koridorov, nástupíšť či podchodov. Vyplýva to z Informácie o plnení programu modernizácie a rozvoja železničnej infraštruktúry na roky 2011 až 2014, ktorú pripravilo ministerstvo dopravy a zaoberať by sa ňou mala vláda SR. Z týchto finančných prostriedkov tvorili 130,3 milióna eur zdroje z fondov EÚ.
 
Ďalších 22,9 milióna eur predstavovalo spolufinancovanie k eurofondom a 22,6 milióna eur išlo z kapitálových transferov štátneho rozpočtu. Zároveň prispeli Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) z vlastných zdrojov sumou 105,4 milióna eur. Rezort dopravy v materiáli okrem iného konštatoval, že program modernizácie sa priebežne plní. Železnice ako správca infraštruktúry musia totiž zákazníkom ponúknuť sieť, ktorá bude technicky a kvalitatívne budovaná podľa európskej legislatívy aj noriem a tiež podľa najnovších technológií.
      
"Ďalší nárast zaostávania Slovenska v realizácii modernizácie železničnej infraštruktúry za susednými štátmi by mohol spôsobiť odklonenie prepravy cez SR na siete susedných štátov," upozornilo ministerstvo. Tým by sa zhoršilo postavenie ŽSR a železničných spoločností na dopravnom trhu.
 

transport.sk, TASR

Diskusia k článku

  • Petrasovsky 08. 10. 2014, 09:39

    Rekonstrukcia, modernizacia je skvela vec, kvitujem, tesim sa z nej. O to viac ma bolia pohlady na ografitovane/pocmarane cerstvo zrekonstruovane priestory zeleznicnych stanic a zastavok, ako aj vozne. Pytam sa: fakt nedokazeme zabranit sprejerom a cmaracom nicit verejny priestor ? A druha otazka: preco nebadat, ze sa s pocmaranymi (cerstvo zrekontruovanymi stenami budov) nieco robi, t.j. ze sa cmaranice mazu ? neda sa to ? Vdaka..