Železničná doprava

Električka do Dúbravky by mala byť dokončená načas

Električkovú trať v bratislavskej Dúbravke, ktorú začali opravovať v polovici júla, plánujú dokončiť 10. novembra.

Do konca tohto mesiaca chce firma zmontovať všetky koľaje a 10. novembra spustiť skúšobnú prevádzku. Dúbravčania tak už budú môcť presadnúť z autobusov do električky. Trať do Dúbravky bola dlho v havarijnom stave a vozidlá ňou museli jazdiť zníženou rýchlosťou, len 5 kilometrov za hodinu.
 
Nové koľaje teraz bude mať úsek od Hanulovej k ulici Pri kríži. Celá trať je dnes rozkopaná, nové koľaje pribúdajú a všetky práce by mala firma Metrostav urobiť do konca novembra. „Vyzerá všetko tak, že ten dátum je možné dodržať, zatiaľ na stavbe nevidíme žiadne zdržania,“ podotkol dnes primátor Bratislavy M. Ftáčnik. Hoci by teda Dúbravčania mali začať cestovať električkou už 10. novembra, ďalšie dni do konca mesiaca budú ešte vidieť práce v jej okolí, rôzne povrchové úpravy.
      
Práce na modernizácii električkovej trate firme spočiatku komplikovalo daždivé počasie. „Harmonogram sme preto museli preorganizovať. Dnes pracujeme cez víkendy, počas sviatkov a teraz budú nasadené aj nočné zmeny, aby sme robili nehlučné práce i v noci a termíny splnili,“ vysvetlil obchodný riaditeľ Metrostavu Milan Veselský.
      
Mesto dnes ešte definitívne nevie, čo bude robiť so zastávkami mestskej hromadnej dopravy pri podchodoch. „Robíme posudok, či ich demontovať alebo ich budeme len rekonštruovať,“ vysvetlil primátor. V pláne je však napríklad zmena výšky nástupnej hrany na piatich nástupištiach, ktorá bude mať po novom 25 centimetrov a bude teda vyššia ako nástupištia v iných častiach mesta. Nástupná hrana električky je pritom 30 centimetrov.
 
Dve svetelné križovatky, cez ktoré budú električky jazdiť, tiež dostanú prednostný signál. A na zastávkach má byť osadený informačný panel, kde sa cestujúci dozvedia, o koľko minút im príde električka. „Údaje, ktoré dnes vidia dispečeri dopravného podniku, sa prenesú na panel,“ dodal primátor.
      
Bratislava bude modernizovať trať z európskych peňazí, ktoré mali ísť pôvodne na novú vlakovú trať s podzemným tunelom spájajúcu bratislavské Predmestie so stanicou Filiálka pri Trnavskom mýte. Mestskí poslanci v septembri 2012 schválili náhradné projekty, medzi ktorými sa ocitla aj trať v Dúbravke. Bratislava za opravy zaplatí 8,2 milióna eur, pričom zo sumy 85 percent financuje Európska únia, 10 percent štát a 5 percent mesto.
 

Prečítajte si aj

Back to top button