Železničná doprava

Podľa ministra Počiatka je čas na liberalizáciu ďalších železničných tratí

Nastal čas na liberalizáciu ďalších železničných tratí a rezort dopravy predostrie v najbližšom čase plán, ako si ju v nadchádzajúcich rokoch predstavuje.

Vyhlásil to tento týždeň šéf rezortu dopravy Ján Počiatek (Smer-SD). V súčasnosti je v rukách súkromného dopravcu iba jediná trať na Slovensku, a to úsek medzi Bratislavou a Komárnom. Vlaky na nej vypravuje s dotáciou od štátu dopravca RegioJet. „Plán je, že by sme v budúcom roku poskytli do súťaží určitú sadu tratí,“ uviedol Počiatek. Konkrétnejší teraz ešte nechcel byť, ale ministerstvo podľa jeho slov pripravuje indikatívny plán súťaží na ďalšie trate.
      
On sám pritom v prípade ďalšej vlny liberalizácie uprednostňuje súťaže o trate. Nie priame pridelenie trate dopravcovi, ktoré je tiež možné. Bolo použité napríklad pri železnici do Komárna. „Určite chceme, aby súťažili viaceré firmy. A bol by som rád, keby ich súťažilo čo najviac,“ dodal minister.
      
Liberalizácia železničnej dopravy odštartovala na Slovensku za čias Počiatkovho predchodcu Jána Figeľa (KDH). Po tom, čo trať z Bratislavy do Komárna získal RegioJet, záujem o prevádzkovanie železničnej dopravy prejavili aj ďalší dopravcovia. Ako najpravdepodobnejší sa vtedy javil príchod súkromného dopravcu na trať medzi Diviakmi, Hornou Štubňou, Prievidzou, Topoľčanmi, Nitrou a Novými Zámkami. A tiež na trasu, ktorá na ňu nadväzuje, a to z Jelšoviec cez Zbehy do Leopoldova. Počiatek však po príchode do kresla ministra dopravy liberalizáciu pozastavil. Chcel najprv usporiadať grafikon vlakovej dopravy a zladiť železničnú dopravu s autobusovou.
 

Prečítajte si aj

Back to top button