Železničná doprava

Železničná trať z Bratislavy na východ krajiny sa modernizuje v troch úsekoch

Na Slovensku sa v súčasnosti modernizujú na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu (km/h) tri úseky železničných koľají na trase z Bratislavy na východ krajiny.

Konkrétne ide o trať zo Zlatoviec po Trenčiansku Teplú, z Beluše po Púchov a z Považskej Teplej po Žilinu. V krátkom čase sa pritom podľa hovorkyne Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martiny Pavlikovej predpokladá začiatok modernizácie v úseku z Púchova po Považskú Teplú. Železničná trať z Bratislavy cez Žilinu a Košice až po Čiernu nad Tisou sa začala modernizovať v roku 1999.

 
Úprava koľají odštartovala na úseku z Cífera po Trnavu. Do dnešného dňa sa železničiarom podarilo kompletne zmodernizovať koľaje od Bratislavy-Rače po Zlatovce, čo celkovo stálo 746,8 milióna eur. Dokončená bola tiež úprava úseku z Trenčianskej Teplej po Belušu, ktorá stála 250,8 milióna eur.
      
Od modernizácie koľají si ŽSR sľubujú napríklad zvýšenie bezpečnosti železníc, a to hlavne odstránením križovaní ciest so železničnou traťou, tiež zvýšenie rýchlosti či zníženie prevádzkových nákladov a nákladov na údržbu tratí. Táto železničná trať je súčasťou piateho európskeho koridoru. Ten je dlhý 2831 km a prechádza cez šesť krajín, a to Taliansko, Slovinsko, Chorvátsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Slovenská vetva je dlhá 536,2 km, čo je približne 19 % z celkovej dĺžky koridoru.
 

Prečítajte si aj

Back to top button