Železničná doprava

Vznik novej „hodvábnej cesty“ do Európy je v centre pozornosti Číny

Budovanie novej „hodvábnej cesty“ z Číny do Európy stojí v súčasnosti v centre pozornosti zahraničnej politiky Pekingu.

Tamojšia vláda už v novembri uvoľnila zhruba 40 miliárd USD (36,85 miliardy eur) na zlepšenie dopravného spojenia medzi oboma regiónmi. Informovala o tom agentúra DPA. Základom projektu modernej hodvábnej cesty je rozsiahla dopravná sieť, v rámci ktorej má dôjsť k výstavbe nových železníc, ciest, potrubných spojení a námorných prístavov.
 
Už dnes je jeho súčasťou nákladný vlak, ktorý cestuje viac než 10.000 kilometrov z Číny do nemeckého Duisburgu. Podobne ako pôvodná hodvábna cesta aj tá súčasná má pozemnú a námornú vetvu. Pozemná trasa vedie zo starého čínskeho cisárskeho mesta Si-an cez autonómnu oblasť Sin-ťiang do strednej Ázie a Turecka. Odtiaľ cez východnú Európu pokračuje ďalej do Nemecka a Rotterdamu, jej južná vetva sa odkláňa do Benátok.
      
Námorná hodvábna cesta smeruje z Benátok cez Stredozemné more a Suezský prieplav do kenského Nairobi, odkiaľ pokračuje cez Indický oceán do indických prístavov a cez prieplav Malacca sa vracia do južnej Číny.
 

Prečítajte si aj

Back to top button