Železničná doprava

Zrekonštruovaná železničná trať v okrese Trebišov opäť v plnej prevádzke

Spoločnosť Skanska úspešne ukončila rekonštrukciu železničnej trate na úseku Trebišov – Michalovce.

Spoločnosť Skanska úspešne ukončila rekonštrukciu železničnej trate na úseku Trebišov – Michalovce s cieľom odstránenia rýchlostných obmedzení a dosiahnutia traťovej rýchlosti 100 km/h. Projekt v hodnote približne 2,4 mil. euro pre ŽSR zahŕňal aj modernizáciu dvoch železničných priecestí.  
 
„Modernizácia trate bola vykonaná na jednokoľajovom elektrifikovanom traťovom úseku ŽST Trebišov – Výhybňa Hrinište, kde bolo v minulosti nevyhnutné pristúpiť k prechodnému obmedzeniu traťovej rýchlosti na 80 km/h a 60 km/h kvôli deformácii smerovej a výškovej polohy koľaje.  Po vykonaní rekonštrukcie železničného zvršku a časti úseku železničného spodku je trať prispôsobená na rýchlosť 100 km/h, pre ktorú bola pôvodne naprojektovaná. Práce boli zrealizované podľa vopred stanoveného harmonogramu a projektovej dokumentácie, pričom efektívna spolupráca so zhotoviteľom stavby priniesla zlepšenie priepustnosti úseku a dokončenie projektu v požadovanom čase a kvalite,“ popísala priebeh projektu hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.
 
„Na celom úseku sme zrealizovali rekonštrukciu železničného zvršku a v dĺžke 3,970 km bol opravený i železničný spodok celkovou sanáciou podkladnej vrstvy v dĺžke 1,143 km, vrátane použitia výstužných geomreží a separačných geotextílií. Výsledkom opráv je úsek s novými koľajnicami a podvalmi v novom koľajovom lôžku, kde sa vykonali aj úpravy svahov a čistenia odvodňovacích priekop. Trakčné vedenie bolo po vykonaní opráv vyregulované a v súčasnosti je opäť plne funkčné. V rámci stavebných prác sme zmodernizovali aj dve železničné priecestia, kde bola asfaltová vozovka nahradená celo gumovou konštrukciou. Všetky výluky trate boli ukončené na čas, práce boli zrealizované bez vád a nedorobkov a úsek trate je momentálne v plnej prevádzke, “sumarizuje práce Vladimír Kotrík, riaditeľ závodu železničné staviteľstvo spoločnosti Skanska. 
 
Rekonštrukčné práce trvali celkovo dva mesiace, väčšina objemu prác bola však zrealizovaná počas prvých 15 dní, kedy bola vlaková doprava v úseku Trebišov – Bánovce nad Ondavou bude dočasne obmedzená v nepretržitých celodenných výlukách. Dokončovacie práce prebiehali za pomoci denných výluk trate.  

Prečítajte si aj

Back to top button