Železničná doprava

ŽSR podpísali memorandum s mestom Nitra týkajúce sa obnovy stanice

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) podpísali v stredu 22. júna Memorandum o spolupráci pri obnove železničnej stanice s mestom Nitra.

Memorandum bolo uzatvorené na základe uznesenia vlády Slovenskej republiky z 30. septembra minulého roka. Jeho cieľom je riešenie budúcnosti železničnej stanice v Nitre v nadväznosti na rozvoj železničnej dopravy v regióne. Prvým krokom bude vytvorenie odbornej skupiny, v ktorej budú zastúpení experti zo ŽSR, mesta Nitra, ako aj ďalší zástupcovia, ktorých sa daná problematika týka, informovala Martina Pavliková, hovorkyňa ŽSR.
 
Druhým krokom bude vypracovanie komplexnej štúdie alternatívnych možností riešenia obnovy železničnej stanice Nitra. Štúdia by mala odrážať a zosúladiť budúce potreby ŽSR ako prevádzkovateľa železnice, mesta Nitra a Nitrianskeho samosprávneho kraja v súvislosti s tým, aký bude predpokladaný vývoj dopravy v tomto regióne v najbližších 10 až 20 rokoch aj s prepojením na hromadnú dopravu obyvateľstva. „Štúdia musí prihliadať na aktuálny rozvoj investícií v meste a regióne, a tiež musí zohľadňovať už jestvujúce projekty, zámery a štúdie z minulosti,“ skonštatovala Pavliková.
 
Aktuálne prichádzajú do úvahy štyri varianty riešenia budúcnosti nitrianskej železničnej stanice. Patrí k nim rekonštrukcia existujúcej budovy stanice, výstavba novej budovy na voľných pozemkoch ŽSR, výstavba terminálu integrovanej osobnej prepravy i revitalizácia železničnej stanice a okolia. „Železničná stanica Nitra nevyhovuje prevádzkovým kritériám súčasnej doby. V spolupráci s mestom chceme definovať najvhodnejší variant jej modernizácie a následne začať realizovať konkrétne kroky v tejto oblasti,“ povedal generálny riaditeľ ŽSR Tibor Šimoni.
 
Železničná stanica Nitra pozostáva z koľajiska, výpravnej budovy a ďalších priľahlých budov spolu so skladovacími priestormi. Koľajisko má osem dopravných, 13 manipulačných a jednu odstavnú koľaj. Výpravná budova pochádza z roku 1876, ku ktorej bola v roku 1921 pristavaná menšia prístavba.

Prečítajte si aj

Back to top button