Železničná doprava

Pri kúpe lístka cez internet už netreba zadávať číslo občianskeho preukazu

Cestujúci štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) už nemusia pri nákupe lístka cez internet zadávať číslo občianskeho preukazu. ZSSK totiž zrušila pri takejto forme nákupu lístka povinnosť zadávať číslo identifikačného dokladu, teda občianskeho preukazu, pasu alebo preukazu na zľavu.

Bežnému nezaregistrovanému cestujúcemu tak podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Kováča už stačí len uviesť meno, priezvisko a emailovú adresu. „Číslo preukazu zadávajú len bezplatní cestujúci,“ dodal hovorca.
 
Podľa riaditeľa úseku ekonomiky ZSSK Patrika Horného pracuje dopravca tento rok na veľkých zmenách v internetovom obchode a v mobilnej aplikácii. „Oboje onedlho verejnosti predstavíme. Zrušenie povinnosti zadávať číslo občianskeho preukazu alebo iného dokladu a spružnenie lehôt na vrátenie lístka sme však chceli uskutočniť čo najskôr. Tieto kroky od nás verejnosť oprávnene žiadala,“ vysvetlil Horný.
 
Pružnejšie bude po novom podľa Kováča aj vrátenie cestovných lístkov. Doteraz mohli cestujúci bežný lístok kúpený cez internet vrátiť do dvoch hodín pred odchodom vlaku z východovej alebo pohraničnej stanice. „Po novom to bude možné až do odchodu vlaku z nástupnej stanice cestujúceho,“ avizoval Kováč.
 
Cestujúci, ktorí platia za lístok pomocou kreditného konta, majú podľa neho naďalej možnosť storno poplatok pripočítavať k ich bonusovému kreditu, takže ho môžu využiť na nákup ďalších lístkov.
 
„Bežný cestovný lístok zároveň možno tak, ako predtým využiť aj v ďalšom spoji na rovnakej trase až do konca jeho platnosti, čo sa hodí, ak napríklad cestujúci vlak nestihne, alebo len jednoducho zmení plány a chce využiť neskorší vlak,“ priblížil.
 
Zároveň bude podľa Kováča aj nákup bežného lístka a miesteniek cez internet po novom prístupný až do odchodu vlaku z nástupnej stanice cestujúceho. Doteraz sa predaj lístkov pri všetkých vlakoch okrem InterCity (IC) vlakov končil 15 minút pred ich odchodom.
 
Novú výhodu získajú podľa dopravcu aj používatelia kreditného konta. „Ak si kupovali lístok ako zaregistrovaní zákazníci v pokladnici alebo cez internet, odškodnenie za prípadné meškanie IC vlaku si budú môcť uplatniť po prihlásení do konta cez internet a zapíše sa im ako bonusový kredit v ich kreditnom konte. Nebude treba odovzdávať v pokladnici originály cestovných lístkov a potvrdenia od vlakvedúceho,“ vysvetlil hovorca.
 
Zjednodušovanie nákupu lístka a rozširovanie možností súvisí podľa neho aj s vylepšovaním kontrolných zariadení sprevádzajúceho personálu vo vlakoch. Veľká časť lístkov ZSSK totiž nie je viazaná na konkrétny vlak a konkrétne sedadlo, v čom sa odlišujú od lístkov, ktoré ponúkajú súkromní dopravcovia na svoje komerčné vlaky.
 
„Aj preto vlakový personál pri kontrole internetových dokladov môže cestujúceho požiadať o preukaz s fotografiou cestujúceho, napríklad občiansky, vodičský preukaz, alebo preukaz oprávňujúci na zľavu z cestovného,“ dodal.

Prečítajte si aj

Back to top button