Železničná doprava

ZSSK chce za päť rokov investovať do regionálnej dopravy vyše 700 miliónov eur

Štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) chce v nadchádzajúcich piatich rokoch investovať vyše 700 miliónov eur predovšetkým do modernizácie vlakov v rámci regionálnej dopravy.

„Chceme, aby železničná doprava ostala kľúčovou dopravnou platformou mobility v regiónoch. Preto v nadchádzajúcich piatich rokoch chceme investovať viac ako 700 miliónov eur do jej modernizácie,“ avizoval dnes generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký na konferencii v Bratislave na tému Aktuálne výzvy v regionálnej osobnej železničnej doprave. Podujatie organizovala ZSSK pod záštitou rezortu dopravy.
      “Len rýchle, spoľahlivé a moderné vlaky pritiahnu cestujúcich na koľaje,“ dodal Hlubocký. Od roku 2008 investovala ZSSK podľa jeho slov do regionálnej dopravy viac ako 500 miliónov eur. V nasledujúcich rokoch sú podľa spoločnosti investície smerované najmä do nákupu ucelených vlakových súprav, do modernizácie vozňového parku a do budovania regionálnych prevádzkovo-údržbárskych centier.
      V Košickom kraji by sa tak malo zmodernizovať 47 lokomotív regionálnej dopravy a vybudovať prevádzkovo-údržbárska základňa v Košiciach. Čo sa týka regiónu Prešova, tu sa majú obnoviť rušne a dieselová lokomotíva pre tatranskú zubačku a v Humennom má vzniknúť prevádzkovo-údržbárska základňa.
      Pre Žilinský samosprávny kraj má dopravca naplánovaný nákup 25 elektrických vlakových súprav a vybudovanie prevádzkovo-údržbárskej základne v Žiline. Do Banskobystrického samosprávneho kraja by sa malo nakúpiť 21 dieselových vlakových súprav a zmodernizovať 30 vozňov regionálnej dopravy. Vybudovať sa má tiež prevádzkovo-údržbárska základňa vo Zvolene.
      Trenčiansky kraj by mal získať štyri dieselové koľajové vozidlá do regionálnej dopravy, Nitriansky samosprávny kraj 10 dieselových vlakových súprav a tiež by v Nových Zámkoch mala vzniknúť prevádzkovo-údržbárska základňa.
      Čo sa týka Trnavského kraja, preň sa má nakúpiť 15 dieselových vlakových súprav a pre Bratislavský samosprávny kraj to má byť 10 dieselových vlakových súprav. Zároveň sa má v Bratislave vybudovať prevádzkovo-údržbárska základňa.

Prečítajte si aj

Back to top button