Jazda s novátorom: Ford Transit EcoBlue

Ford zbieral od uvedenia motora EcoBoost jedno ocenenie za druhým. Teraz chce dosiahnuť rovnaké úspechy s jeho dieselovým príbuzným – motorom EcoBlue.

S úplne novým dieselovým agregátom Ford oboznámil novinársku obec krátko po jeho oficiálnom uvedení vo Frankfurte nad Mohanom, kde uskutočnil veľkú prezentáciu a novinárov posadil aj za volant vozidiel s EcoBlue. Teraz sme sa dočkali aj možnosti redakčného testu.

Na týždňovú skúšku sme dostali vozidlo Ford Transit 2.0 TDCi EcoBlue s výkonom 96 kW (130 koní), krútiacim momentom 385 Nm a manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Išlo o verziu L3H2 s dvojkabínou, ktorá má celkovo 6 miest na sedenie a nákladový priestor poskytuje 7,6 m3 priestoru (rovnaká verzia so strechou H3 má objem nákladového priestoru 8,4 m3).

Jazdné vlastnosti vozidla boli hodné Transitu – výborné odpruženie, vynikajúca manévrovateľnosť, minimálny odpor volantu a hnacia línia s ktorou jazdíte hospodárne. Radenie so 6-stupňovým manuálom dojem z jazdy iba umocňuje. Navyše, riadiaca páka je umiestnená hneď vedľa volantu, takže pri radení sa veľmi nenarobíte. L3H2 je čo sa týka rozmerov pomerne veľké vozidlo (dĺžka dosahuje 5 981 mm), preto samozrejme musíte dávať na ceste pozor, ale z pohľadu jazdných vlastností sa cítite ako v osobnom automobile.

Funkčnosť ukrytá v jednoduchosti

Interiér Transitu na prvý pohľad nevzbudí vášne a neohúri svojím „veľkolepým“ dizajnom. A to je dobre. Je to úžitkové vozidlo, a taký je aj jeho interiér. Odkladacie priestory pojmú všetky predmety, ktoré potrebujete k celodennej práci za volantom. Ešte viac sa nám ale páčilo, ako jednoducho a funkčne sú rozmiestnené všetky ovládače.

Dvojkabína poskytuje i na zadných sedadlách dosť miesta pre pohodlné cestovanie, a to aj pre mohutnejšie stavané postavy. A to máte stále k dispozícií 7,6 m3 nákladového priestoru. Pasažieri v druhom rade nastupujú cez široké bočné dvere, bočný otvor má šírku 1 200 mm. Zadné dvere pochopiteľne poskytujú ešte „širšie“ možnosti (1 565 mm).

Budúcnosť je tu

EcoBlue sa nehrdí iba vynikajúcimi konštrukčnými vylepšeniami. Je podstatne tichší ako bol jeho predchodca a ako sú iné dieselové agregáty, čo ocenia najmä vodiči tráviaci za volantom celé hodiny. A je aj hospodárnejší. Výrobcom udávaná kombinovaná priemerná spotreba je 6,8 – 7,0 l/100 km. V našom teste stúpla spotreba po 940 km na 9,6 l/100 km, no svoje zohralo aj ročné obdobie a chladné počasie. Servisný interval Transitu s EcoBlue je 60 000 km alebo 2 roky.

Ford ponúka s Transitom aj možnosť vybrať si z množstva asistenčných systémov, vrátane takých ako sú rozpoznávanie dopravných značiek, predkolízny asistent s detekciou chodcov či adaptívny tempomat. Už v štandarde sú súčasťou výbavy funkcie, ktoré má Ford patentované – stabilizácia pri bočnom vetre, regulácia prejazdu zákrutou a ochrana proti prevráteniu. Transit je vďaka nim bezpečným vanom. Ak by to stále nestačilo, objednať sa dá aj systém Ford SYNC 2 s hlasovým ovládaním a novou farbenou 6-palcovou obrazovkou.

Ford Transit je medzi „úžitkáčmi“ stálicou. Nový Transit nadviazal na úspechy svojich predchodcov a pokračuje v udávaní nových štandardov pre tento segment. S novým motorom EcoBlue sa Ford opäť odlíšil od svojich konkurentov a priniesol zásadné vylepšenia. EcoBlue je pripravený zbierať úspechy, rovnako ako to dokázal jeho benzínový príbuzný EcoBoost.

Vozidlo

Ford Transit DCiVAN (L3H2)

Motor

2.0 TDCi EcoBlue

Zdvihový objem valcov

1 995 cm3

Max. výkon motora

130 k (96 kW) pri 3 500 min-1

Ma. Krútiaci moment

385 Nm pri 1 500 – 2 000 min-1

Počet sedadiel

5/7

Priemerná spotreba udávaná výrobcom

7,0 l/100 km

Priemerná spotreba v teste

9,6 l/100 km

Objem nákladového priestoru

7,6 m3

Rozmery (d/š/v)

5 981/2 474/2 481 mm

Rázvor

3 300 mm

Galéria k článku

transport.sk

Podobné články